دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

شیوع یک‌نوع بیماری ناشناخته در هند؛ کودکان دچار سوزش چشم، تهوع و ضعف می‌شوند

مقام‌های هندی می‌گویند که در حال تحقیق درباره مرگ مرموز ۱۴۰ نفری هستند که در دو روز گذشته به شفاخانه‌های این کشور مراجعه کرده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این بیماری ناشناخته در شهر «ایلورو» در ایالت «آندرا پرادش» پیدا شده و داکتران می‌گویند که از نشانه‌هایش می‌توان به تهوع و غش اشاره کرد.

در شفاخانه دولتی ایلورو، چندین تخت را برای بیماران احتمالی بعدی خالی کرده‌اند.

این در حالی‌ است که هند در این روزها مثل بسیاری از کشورهای جهان با مشکلات مربوط به شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

رسانه‌های محلی می‌گویند از مبتلایان به این بیماری جدید، آزمایش کرونا گرفته‌اند و نتیجه آن منفی بوده است.

یک مقام صحی در شفاخانه دولتی ایلورو گفته که بیماران به خصوص کودکان «یک دفعه شروع می‌کنند به بالا آوردن و از سوزش چشم‌های‌شان شکایت می‌کنند. در حالی که بعضی غش کرده و چندبار به حال تشنج افتادند.»

بسیاری از آن‌ها که کارشان به شفاخانه کشیده، خیلی زود بهبود پیدا کرده و زود مرخص شده‌اند.

آلا کالی کریشنا سرینیویس، وزیر صحت در ایالت آندرا پرادش، گفته که نتیجه آزمایش خون از این افراد نشانه‌ای از بیماری ویروسی ندارد.

او گفت که بعد از بازدید مقام‌ها از محلی که این افراد در آنجا بیمار شده‌اند، احتمال آلودگی آب و هوا به عنوان عامل این بیماری از میان رفته است. آقای سرینیویس گفت: «این یک بیماری ناشناخته است و فقط نتیجه آزمایش می‌تواند عامل آن را مشخص کند.»

رقبای سیاسی دولت می‌گویند که آلودگی عامل بیماری است.

ایندیپندینت نیز گفته که حالت تهوع، تشنج و کف کردن دهان از علایم این بیماری است. اکثر مبتلایان از سردرد نیز شکایت دارند. بعضی از آن‌ها، دررفتگی استخوان و دردهای عضلانی را گزارش کردند.

به گزارش هندوستان تایمز، تاکنون ۲۲۷ نفر، از جمله ۴۶ کودک در اثر ابتلا به این بیماری ناشناخته، در شفاخانه بستری شدند. هنوز اطلاعات بسیار کمی راجع به این بیماری در دست است.

 

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …