یکشنبه , ۳۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

صالح: طالبان از کودکان سوءاستفاده‌ی جنسی می‌کنند

محمدجلیل اکبری

امرالله صالح معاون اول ریاست‌جمهوری، می‌گوید که افراد مربوط به گروه تروریستی طالبان، برعلاوه‌ای این که از افراد زیر سن برای انجام اعمال تروریستی کار می‌گیرند، از آنان سوءاستفاده‌ی جنسی نیز می‌کنند.
آقای صالح با ارایه‌ی گزارشی از جلسه‌ی ششم‌ونیم صبح امروز، گفته است: «طالبان برخلاف ادعاهای میان‌تهی و وعده‌های پوشالی‌شان، با سوءاستفاده از افراد زیر سن که در کنار دیگر اعمال تروریستی و وحشت‌آموزی به این افراد، باکمال وقاحت و بی‌شرمی تمام این کودکان و نوجوانان را مورد اذیت و آزار جنسی نیز قرار می‌دهند.»
آقای صالح در گزارش خود از بازداشت کودکی از ناحیه پنجم شهر کابل یاد کرده می‌گوید که این کودک توسط یکی از فرماندهان طالبان به این گروه تروریستی جذب شده و مورد سوءاستفاده‌ی جنسی قرار گرفته است. معاون اول ریاست‌جمهوری که از چند ماه به این سو مسوولیت رهبری تامین امنیت شهر کابل را نیز به عهده گرفته است، می‌گوید: «بر طبق روال باید امروز هم یکی از اعترافات و تصاویر تروریستان و دستگیرشدگان به نشر می‌رسید؛ اما بگذارید از نشر تصویر و نام این نوجوان زیر سن برای حفظ کرامت انسانی و این‌که او خانواده‌ای دارد و دوستانی، بگذریم. این کودک زیر سن که از ناحیه پنجم دستگیرشده است در اعترافات خود می‌گوید که توسط شخصی مشهور به طوفان که سر گروپ یک هسته طالب می‌باشد جذب گردیده است. مطبوعات و سازمان‌های حقوق بشری که می‌خواهند با این فرد مصاحبه کنند با توجه به این نزاکتی که ما از نشر تصویر و نام وی برای آینده‌ای که در سر دارد صرف نظر کردیم، اجازه می‌دهیم تا رسانه‌ها با او گفتگو کرده و از یکی دیگر از جنایات طالبان که به شمول انتحار و انفجار انجام می‌دهند که همانا تجاوز و آزار جنسی می‌باشد نیز جهانیان را با خبرسازید؛ این اقدام رسالت یک رسانه است.»
معاون اول ریاست‌جمهوری، پیش از این نیز گفته بود که گروه تروریستی طالبان، از کودکان به بهانه‌ی تعلیمات اسلامی برای انجام اعمال تروریستی استفاده می‌کند. او نزدیک به سه هفته پیش گفته بود که فرماندهان بی‌رحم طالبان در شمال کشور، از جمله‌ی کسانی‌اند که در کودکی تحت آموزش‌های این گروه قرار گرفته‌اند.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …