دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

ماه مهمانی خدا

نویسنده: صفا گلزاد

ماه رمضان یکی از پر برکت‌ترین ماه‌ها و فرصت خوبی برای ما مسلمان‌ها می‌باشد.

انسان می‌تواند در هرحالتی، توبه کند. فرق نمی‌کند کدام ماه باشد، فقط مهم برای الله (ج) این است از چیزهایی که داریم شکر کنیم، از چیزهایی که نداریم صبر پیشه نماییم و برای خداوند تعالی در هرحالت رجوع کنیم. از اینروست که ماه مبارک رمضان یکی از آن دست ماه‌ها است که ما می‌توانیم به اندازه کافی عبادت کنیم.

روزه گرفتن صواب بزرگی برای انسان می‌دهد و از دل آن بی‌چاره‌هایی که شب و روز گرسنه می‌خوابند و روزها درست غذا نمی‌خورند، روزها درست آب نمی‌نوشند، شب‌ها درست خواب نمی‌کنند.

از همین نویسنده: 

کودکِ درون

زنده‌گی همانند یک پیانو است

مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه‌ی امروز ضروری است

سال جدید/ سده جدید

رمضان به‌خاطر همین است که ما، مظلوم و بی‌چاره‌ها را درک کنیم و از دل‌شان بیاییم که چه روز و شب‌های سختی را میگ‌ذرانند و چقدر به دشواری، مصارف خانواده شان را پیدا می‌کنند.

ماه رمضان تنها ماهِ نیست که ما باید عبادت کنیم و نماز بخوانیم بر علاوه کوشش کنیم تا در هرماه، نماز و عبادت الله متعال در فکر ما باشد و به این فکر نباشیم که ماه رمضان است دگه باز همو وقت پس توبه می‌کنیم.

نخیر! شما اشتباه فکر می‌کنید. وقتی به این فکر هستید که گناه انجام داده بروید و ماه رمضان است توبه می‌کنیم، خداوند ج ما را می‌بخشد. اصلاً این طور نیست و داخل گناه‌های عظیم می‌شوید. پس کوشش کنید و تا می‌توانید در هرحالت خداوند یادتان باشد، نه تنها در ماه رمضان. وقتی خداوند پاک همیشه پیش چشم ما باشد و در یاد الله باشیم، مغز و قلب ما اجازه نمی‌دهد که گناه کنیم و زمانی‌که الله در فکر ما نباشد، نماز و روزه را از یاد برده باشیم در آن حالت است که مرتکب گناه می‌شویم.

آرزومندم که ماه رمضان را بخیر آغاز کرده و به خوشی به پایان برسانید.

 

مطلب پیشنهادی

آرزوها

صفا گلزاد ما همه آرزوهایی داشتیم و داریم و به‌خاطری همان آرزوها و اهداف زندگی …