دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

مجمع نمایندگان حمایت از قانون: تکرار حملات بر مراکز آموزشی غرب کابل، پرسش‌برانگیز است

مجمع نمایندگان حمایت از قانون، از حمله بعد از ظهر دیروزی بالای دانش‌آموزان مکتب سیدالشهدا در ناحیه سیزدهم شهر کابل، به عنوان جنایت علیه بشریت توصیف کرده می‌گوید که نهادهای ملی و بین‌المللی نباید تنها با محکومیت چنین حملات بسنده کنند. این مجمع در عین‌حال تکرار چنین حملاتی بر مراکز آموزشی در غرب کابل را پرسش‌برانگیز توصیف کرده است.

این مجمع در بیانیه‌ای این حمله را هولناک خوانده می‌گوید: «این جنایت ضدانسانی که مظلوم‌ترین قشر بیگناه و معصوم امت اسلامی را به خاک و خون کشاند، مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.»

مجمع نمایندگان حمایت از قانون که اکثریت آن را نمایندگان هزاره تشکیل می‌دهند، در این بیانیه افزوده است: «انسان‌های مدافع انسانیت و دنیای مدعی دفاع از حق حیات بشر و نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر نمی‌توانند نظاره‌گر این گونه جنایات هولناک بوده و صرفاً به محکوم نمودن آن بسنده نمایند.»

اعضای این مجمع می‌گویند که هرچند چنین جنایت‌هایی از سوی تروریستان به شکل گسترده در مناطق مختلف کشور ادامه یافته، اما حوادث تروریستی غرب کابل و «قتل عام فرزندان معارف و کودکان معصوم مردم ما جداً تکان‌دهنده و استخوان‌سوز و مصداق نسل کشی و جنایت جنگی است.»

به گفته‌ی این مجمع، گروه‌های تروریستی و افراطی طی سال‌های اخیر چندین‌بار مساجد ‌‌مراکز فرهنگی و تعلمیمی هزاره و اهل تشیع را هدف حملات بی‌رحمانه و ضد انسانی قرار داده‌اند. این مجمع از حکومت، حلقات سیاسی داخلی و جامعه جهانی خواسته تا در برابر عاملان این اقدامات تروریستی که مصداق جنایت جنگی و جنایت ضد بشری است مسولانه و قاطع اقدام نمایند. این مجمع تاکید کرده که تعقیب ‌و مجازات جنایت کاران جنگی و عاملان این رخداد تروریستی حداقل انتظار مردم افغانستان، خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی و ضد انسانی از حکومت، جامعه جهانی و نهادهای عدلی و حقوق بشر بین‌المللی است. مجمع نمایندگان حمایت از قانون از حکومت خواسته تا برای مجازات تروریستان و انتقام خون کودکان قربانی مسولانه و جدی اقدام نماید.

اعضای این مجمع در بیانیه خود افزوده‌اند: «این چندمین‌بار است که مراکز دینی، فرهنگی و کورس‌های آموزشی در غرب کابل مورد حملات تروریستی و بی‌رحمانه قرار می‌گیرد. حکومت افغانستان علیرغم تکرار این‌گونه جنایات در تامین امنیت مراکز فرهنگی و تعلیمی، دفاع از جان فرزندان متعلم معارف ناتوان و ناکام بوده است. با توجه به معلومات موجود در مورد اهداف و برنامه‌های ویرانگر تروریستان در مورد مردم غرب کابل، تکرار این حوادث خونین پرسش‌برانگیز و باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به حکومت است.»

اعضای مجمع از مسوولان امنیتی خواسته تا با شجاعت ‌و مسوولیت از مردم افغانستان و خانواده‌های قربانیان حوادث اخیر و حادثه خونین مکتب سیدالشهداء رسماً عذرخواهی کرده و برای دلجویی از خانواده‌های قربانیان و درمان زخمیان حادثه جدی اقدام نمایند.

در حمله تروریستی بعد از ظهر روز گذشته بالای مکتب دخترانه سیدالشهدا در غرب کابل، بیش از ۱۵۰ دانش‌آموز و شهروند عادی کشته و زخمی شدند. این حمله وحشیانه تاکنون واکنش‌های محتطانه در قبال داشته است.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …