یکشنبه , ۳۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

صعود به‌سوی موفقیت

نویسنده: مهریه خسروی

جهانی که ما در آن به‌سر می‌بریم در کنار خوبی‌هایش، خیلی پیچیده نیز است. زندگی در همچو وضعیت؛ بالخصوص در کشور ما بسا دشوار است. اما، باید به‌خاطر سپرد: «ان مع العسر یسرا» به تحقیق که بعد از هرسختی، آسانی است. پس بهتر است امیدوار بود، امیدوار به وعده‌هایی خداوند متعال که به ما بنده‌گان عطا نموده است.

زندگی چیزی نیست که مانند انتیگرال و مشتق تعریفی از آن ساخت. در حقیقت معنا و مفهوم زندگی برای هرشخص فرق می‌کند. به‌طور مثال: بعضی‌ها تلاش را معنای زندگی دانسته‌اند، بعضی‌ها عشق و بعضی‌ها هم موفقیت را.

در کُل می‌توان گفت با ارزش‌ترین چیز در زندگی که می‌تواند معنی زندگی را برای‌تان بدهد اما از دیدگاه من، زندگی؛ یعنی هدف، تلاش، عشق، خوشی.

بلی، این است معنی زندگی برای من! این جهان هستی برای ما به عنوان اشرف مخلوقات واگذار شده است تا از آن استفاده شایان کنیم. دقیقاً برای داشتن آینده‌ی درخشان و زندگی بدون جنجال‌های بی‌انتها.

پس در نخست مهم‌ترین گام، امید، باور و عقیده‌ی راسخ به خدا و خودت می‌باشد. فقط با گفتن چند کلمه به خودت، خودت را انگیزه موفق شدن بده. مثل این‌که: به خود بگو «من بهترین عالم استم و یا من بر هرچیزی پیروز خواهم بود.»

دومین گام، داشتن هدف و طرح پلان است. زندگی بدون هدف مانند غرس نهال بدون ثمر است، بدین تعبیر که بزرگ می‌شود اما حاصل نمی‌دهد. پس در لحظه/ لحظه‌ای زندگی‌ات باید هدف مشخص و پلان دقیق داشته باشی.

در کنار این موضوعات، سعی کن هدف‌هایت بلند باشند، کوشش کن هدف پایین را انتخاب نکنی. قهرمان کسی است که در اهداف بلند زندگی خود، بتواند در مجادله با خیلی مشکلات به آن، خود را برساند. ضمناً هدف داشتن بدون تلاش که کاملاً بی‌مفهوم است؛ پس بعد از انتخاب دقیق اهداف خویش، زمینه را برای انجام آن‌ها فراهم کن. هرآن پلانی را که طرح کرده بودی، حالا روی دست بگیر. بالاخره به این می‌گویند: صعود بسوی موفقیت.

مطلب پیشنهادی

آدم شویم و انسانیت را یاد بگیریم

مروه شهرزاد باید قبول کنیم هرآنچه بر سر ما آمده، از دست خودمان است. بیهوده …