دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

کودکان یتیم در کوریای شمالی برای انجام‌ کارهای شاقه داوطلب می‌شوند

رسانه‌های حکومتی کوریای شمالی ادعا کرده‌اند که کودکان یتیم در این کشور برای کار در معادن یا مزارع دولتی داوطلب می‌شوند.

واحد مرکزی خبر کوریا، «کی سی ان اِی»، گفته که صدها کودک «با خرد و شهامت در اول جوانی» تصمیم به کار بدنی برای حکومت گرفته‌اند. سن این کودکان روشن نیست اما از عکس‌ها به نظر می‌رسد نوجوان باشند.

گروه‌های حقوق بشر از دیرباز کوریای شمالی را به استفاده از کودکان برای کار اجباری متهم می‌کنند. کوریای شمالی این موضوع را انکار می‌کند.

به نقل از بی‌بی‌سی، گروه «ایتلاف شهروندان برای حقوق بشر کوریای شمالی» در ماه فبروری گزارش داد که نسل‌های متعدد زندانیان کوریای جنوبی که در جنگ اسیر شده بودند برای کار اجباری در معادن زغال کوریای شمالی به کار گرفته شده‌اند تا صرف مخارج رژیم پیونگ یانگ و برنامه‌های تسلیحاتی آن شود.

بیشتر بخوانید:

محتوای قصه‌هایی که رهبران کوریای شمالی برای کودکان نوشته‌اند، از چه حکایت دارد؟

جمعیت کوریای شمالی ۲۶ میلیون نفر تخمین زده می‌شود که در کشوری زندگی می‌کنند که حکومت با مقررات سخت همه جوانب زندگی آن‌ها را کنترول می‌کند.

کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در ماه آپریل در اذعانی نادر به وجود مشکلات نسبت به شروع روزگاری سخت در کشورش هشدار داد. کوریای شمالی مرزهای خود را به‌دلیل همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ بست و تجارت با چین را که مهم‌ترین منبع درآمد این کشور است متوقف کرد.

چندین گزارش در رسانه‌های دولتی در یک هفته اخیر حاکیست که این به اصطلاح داوطلبان در سراسر کشور مشغول کار بدنی شده‌اند.

«کی سی اِن اِی» روز شنبه گزارش داد که ۷۰۰ کودک یتیم برای کار در کارخانه‌ها، مزارع و جنگل‌ها داوطلب شده‌اند.

پیشتر در روز پنجشنبه این خبرگزاری گفت که «ده‌ها کودک یتیم برای عمل به سوگند خود برای بازپرداخت یک‌ونیم میلیون عشقی که حزب به آن‌ها ارزانی کرده، به مجتمع زغال ناحیه چونا شتافتند.»

وزارت خارجه امریکا در گزارش سال ۲۰۲۰ حقوق بشر خود کوریای شمالی را به ارتکاب «بدترین انواع کار کشیدن از کودکان» متهم کرد.

براساس آن گزارش مقام‌ها گاه دانش‌آموزان را «برای کمک به تکمیل پروژه‌های خاص، مثل برف‌ پاکی جاده‌های اصلی یا تحقق اهداف تولید» سر کار می‌فرستند.

آن گزارش می‌گفت که نوجوانان ۱۶ یا ۱۷ ساله «برای دوره‌های ده ساله به اردوگاه‌هایی به سبک نظامی اعزام می‌شدند» که در جریان آن «به دلیل کار اجباری متحمل جراحات فیزیکی یا روانی، سوءتغذیه، فرسودگی جسمی و نارسایی در رشد می‌شدند.»

کوریای شمالی مکرراً این ادعاها را رد کرده است. این کشور پیشتر در ماه جاری دولت جو بایدن رییس‌جمهور امریکا را به «سیاست خصمانه» علیه کشورش متهم کرد.

این درحالی است که دولت امریکا سرگرم تنظیم استراتژی تازه‌ای برای کوریای شمالی و برنامه اتمی آن است.

 

 

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …