دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

برنامه غذایی جهان برای پایان بخشیدن به مشکل سوءتغذی کودکان، با دولت همکاری می‌‌‌کند

#کودک‌خبر، کابل: وزارت صحت عامه اعلام کرده برنامه غذایی جهان، WFP، این وزارت را در بخش‌های پایان بخشیدن به مشکل سوءتغذیه کودکان، وقایه و تداوی کودکان مبتلا به این بیماری، بالا بردن میزان دسترسی به محصولات غذایی مغزی و غنی‌شده و هم‌چین به‌دست آورد اهداف انکشاف پایدار یا «A-SDGs»، همکاری می‌کند.

تفاهم‌نامه همکاری این سازمان امروز میان داکتر بشیر نورمل معین پالیسی وزارت صحت و ماری الن مک‌گرورتی رییس برنامه غذایی جهان در افغانستان به امضا رسید.

ماری الن مک‌گرورتی، از سوءتغذی کودکان در افغانستان، به عنوان یک مساله حیاتی یاد کرده گفت: «برنامه غذایی جهان به کمک‌های خود در بخش تغذی با سکتور صحی افغانستان ادامه خواهد داد تا این کشور به اهداف تعیین شده جهانی و رسیدگی به کودکان و خانم‌های حامله‌ای که نیازمند‌ند، برسد.»

سازمان ملل متحد، در نیمه ماه جنوری امسال، با درخواست یک میلیارد و سه‌صد میلیون دالر برای ارایه‌ی کمک‌های فوری به نیازمندان در افغانستان، هشدار داده که در سال جاری میلادی از هر دو کودک زیر پنج، یک تن از این کودکان به سوءتغذی حاد مواجه خواهد شد.
استفان دوژاریک سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد، گفته بود که شمار افراد نیازمند به کمک‌های فوری بشردوستانه طی چهار سال اخیر در افغانستان با شش برابر افزایش، نزدیک به شانزده میلیون تن رسیده است. این مقام سازمان ملل متحد با بیان این‌که برای رسیدگی به شهروندان نیازمند به کمک‌های بشری فوری در افغانستان، به ۱.۳ میلیارد دالر ضرورت است، تاکید کرده که در این میان وضعیت کودکان در این کشور زیاد نگران‌‌کننده است. استفان دوژاریک در گزارشی که در نیمه جنوری امسال توسط سازمان ملل متحد منتشر شد، گفت:‌ «پیش‌بینی شده است که امسال تقریباً از هر دو کودک زیر پنج سال، یکی از این کودکان با سوءتغذیه حاد روبر شود.»

هم‌چنین سازمان بین‌المللی حفاظت از کودکان، سیف‌دچلدرن نیز، در ماه جنوری امسال اعلام کرده از شمارِ ۱۸.۴ میلیون نفری که به کمک‌های فوری از جمله مواد غذایی نیاز دارند، نزدیک به ده میلیون آنان را کودکان تشکیل می‌دهند. این سازمان تاکید کرد که این رقم کودکان در سال جاری میلادی شدیداً به غذا نیاز دارند و برای رسیدگی به افراد نیازمند کمک‌های بشردوستانه، حدود سه میلیارد دالر نیاز است.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …