پنج شنبه , ۲۷ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

چهار عادت مادرانِ باردار قبل از خواب، به باهوش شدن کودکِ درون رحم کمک می‌کند

Babies World

#کودک‌خبر، کابل: انجام برخی از عادت‌های خوب توسط مادران بادار، باعث می‌شود تا نوزاد قبل از این‌که به دنیا بیاید، ضریب هوشی‌اش بالا برود.

صحبت کردن با جنین

مادران باردار، قبل از این‌که به بستر خواب بروند، باید با کودکی که هنوز به دنیا نیاورده و در شکم خود دارد، صحبت کنند. اگر جنین بتواند صدای پدر را نیز  در درون رحم مادر بشنود، پس از تولد رابطه‌ی خیلی صمیمانه‌تری میان فرزند و پدر شکل خواهد گرفت.

کارشناسان می‌گویند تحقیقات علمی ثابت کرده که نوزادان در درون رحم مادر، صدای والدین خود را می‌شنوند. هرگاه قبل از تولد و زمانی که کودک هنوز به دنیا نیامده با او گفتگو شود، نوزاد می‌تواند برخی از کلمات را قبل از چشم گشودن به جهان، به‌خاطر بسپارد.

قبل از خواب، به موسیقی گوش دهید

یک مطالعه کوچک که توسط دانشمندان دانشگاه هلسینکی فنلاند انجام شده است، حاکیست که مادران باردار که در سه ماه آخر بارداری‌شان به طور منظم به موسیقی گوش داده‌اند، مغز نوزادان‌شان پس از تولد عمل‌کرد سریع‌تر داشته‌ است.

گوش دادن به موسیقی از اوایل بارداری، به رشد ذهنی جنین در درون رحم، بهتر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

حواس کودکان متولد نشده در رحم مادر چگونه رشد می‌کند؟

چهار حقیقت شفگت‌انگیز در باره نوزادان

جنین در رحم مادر چه کار می‌کند؟

۷ چیزی که شما نمی‌دانید، اما نوزادان انجام می‌دهند

قبل از خواب، بیشتر کتاب بخوانید

عادت به خواندن کتاب قبل از خواب نه تنها به خواب بهتر مادران کمک می‌کند، بلکه به جنین کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی را از همان زمانی که هنوز در رحم است، رشد دهد. مانند صحبت کردن با کودک یا گوش دادن به موسیقی، خواندن و صحبت کردن به تحریک حواس چشایی کودک کمک می‌کند.

در عین‌حال، عادت کتاب خواندن قبل از خواب، به مادران باردار کمک می‌کند تا ارتباط بین خود و جنین در رحم‌شان را تقویت کنند. خواندن هم‌چنین به کودک درون رحم پس از تولد کمک می‌کند تا ضریب هوشی بسیار بالاتری داشته باشد.

قبل از خواب، پازل‌های ریاضی را حل کنید

شب‌ها قبل از خواب، مادران باردار می‌توانند در جایی راحت قرار گیرند و پازل‌ها و جدول‌های ریاضی که در روزنامه‌ها و مجله‌ها هستند را حل کنند. این نوع بازی فکری، به جنین کمک می‌‌کند تا قبل از تولدش، با هوش و با استعداد به دنیا بیاید.

حل پازل‌ها و معادلات ریاضی، یکی از فعالیت‌های مهمی است که مادران باردار باید در طول ۹ ماه بارداری خود به طور منظم انجام دهند. این روش بازی فکری به جنین کمک می‌کند تا پس از تولد از نگاه ذهنی و فکری نسبت به دیگران برتری داشته باشد.

 

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر، خطر چاقی کودکان را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد. …