دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

شکست رکورد جهانی؛ زنی در آفریقا ۱۰ قلو به‌دنیا آورد

#کودک‌خبر، کابل: گوسیام ستول یک زن ۳۷ ساله آفریقایی، مدعی است که او با به‌دنیا آوردن نوزادان ده‌‌ گانه، رکورد جدیدی در سطح جهان به ثبت رسانده است. او با به دنیا آوردن نوزادان ده‌گانه در شفاخانه‌یی در پرتوریا در آفریقای جنوبی، شوکه شده و از چنین ولادت بی‌سابقه تکان خورد.
اگر این ولادت ده ‌گانه تایید شده باشد، این می‌تواند بزرگ‌ترین تولد زنده در جهان باشد.


تبوهو تسوتیتسی، شوهر این زن نیز مدعی است که همسرش هفت نوزاد پسر و سه نوزاد دختر، در یک زایمان از طریق عملیات سزارین به‌دنیا آورده است.
به گزارش pnews ، او به پرتوریا نیوز گفته است: «این نوزادان شامل هفت پسر و سه دختر می‌شوند. او هفت ماه و هفت روز باردار بود. من خیلی خوشحال هستم، احساساتی شدم و نمی‌توانم زیاد صحبت کنم.»
تمبیسا، مادری که او نیز دوگانه‌های شش ساله دارد، در باره گوسیام ستول گفته که خانم ستول دوران بارداری نورمال داشت و با کدام مشکلی مواجه نبود. تمبیسا می‌گوید که خانم ستول یک ماه قبل از ولادت، در حالت «شوک و دل‌ربایی» قرار داشت. او افزود که داکتران به این زن گفته بودند که شش گانه باردار است و قبل از آن، در معاینه تلویزیونی هشت‌گانه پیش‌بینی شده بود.
با این‌حال، گوسیام ستول می‌گوید: «من اصلاً باور نمی‌کردم، شک داشتم و مطمین بودم که دوقلو یا سه قلو باردار باشم نه بیشتر از آن. وقتی داکتر به من گفت چندگانه باردارم، به خود وقت دادم تا کمی باور کنم و حتی وقتی اسکن‌ها را دیدم هم باور نکردم. اما، هرچه زمان بیشتر می‌گذشت، بیشتر می‌فهمیدم که واقعاً درست است. من هرشب با چگونه خوابیدن خود جنگ داشتم.»


گوسیام ستول ۳۷ ساله، تاکید می‌کند که او نگران سلامت نوزادان خود بود، اما در عین‌‌حال، روی مهتاب راه می‌رفت که چه زمانی می‌تواند نوزدان خود را ببنید. او گفته است: «فکرم این بود که این نوزادان در رحم چگونه حرکت می‌کنند؟ آیا غذای کافی برای‌شان می‌رسد؟ اگر آن‌ها هنگام زایمان با قسمت‌های سر، شکم و دست بیرون بیایند چه می‌شود؟ مانند چه کسی خواهند بود؟ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ من همه‌ی این پرسش‌ها را از خود می‌پرسیدم تا این‌که دکترم گفت که شکمم به پوندیدن شروع کرده است. خداوند یک معجزه کرد و نوزدانم در رحمم بدون کدام مشکلی رشد کردند.

بیشتر بخوانید: زنی با به‌دنیا آوردن نوزادان ۹ قلو، همه را متعجب ساخت
شوهر خانم ستول نیز می‌گوید که او بدون طرح کدام برنامه‌ای برای زندگی آن‌ها، خیلی زیاد خوشحال است و منظر دیدن فرزندانش بود. او گفته است: «من باور نمی‌کردم، اما حالا احساس می‌‌کنم که یکی از آدم‌های برگزیده‌ی خداوند هستم. من احساس خوش‌بختی می‌کنم که این نوع نعمت‌ها به من داده می‌شود، در حالی که خیلی‌هایی هم هستند که در انتظار یک فرزند می‌باشند. این یک معجزه است که من از خداوند خود شکرگزاری می‌کنم. من خودم مجبور شدم که تحقیق کنم که آیا یک شخص می‌تواند واقعاً می‌تواند هشت گانگی به دنیا بیاورد یا خیر. چیزهای جدیدی در باره دوقلوها، سه قلوها و حتی چهار قلوها دریافتم. اما، بعد از این‌که فهمیدم چنین چیز امکان‌پذیر است، داکتر معالج همسرم را دیدم و بیشتر هیجان‌زده شدم. نمی‌توانم صبر کنم تا آن‌ها را در آغوش نداشته باشم.»


چنین زایمان‌‌هایی کاملاً منحصر به فرد است. برداشت‌ها این است که جای کافی برای تعدد جنین در رحم وجود ندارد و هرگاه یک زن چندگانه باردار باشد، نوزدانش کوچک خواهند بود. اما، اتفاقی که می‌افتد این است که چنین زنانی قبل از تکمیل کردن دوره بارداری خود زایمان می‌کنند، زیرا اگر این نوزادان مدت بیشتری در رحم بمانند، خطر این که آنان کوچک و ضعیف به‌دنیا بیایند، تهدیدشان می‌کند.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …