دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

وزارت صحت: موج سوم کرونا در تمام ولایات شیوع کرده است

#کودک‌خبر، کابل: داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، می‌گوید که موج سوم کرونا در تمام ولایات شیوع پیدا کرده و هشدار داد که شیوع کرونا سیر صعودی به‌خود گرفته است.

آقای مجروح، امروز در یک کنفرانس خبری، در عین‌حال گفت که همزمان با گسترش انتشار ویروس میزان مرگ‌ومیر و اشغال بستر در مراکز صحی بیشتر شده است.

وحید مجروح گفت که وزارت صحت تدابیر زیادی اتخاذ کرده و برای رسیده‌گی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، در تمام ولایات تعداد بستر افزایش یافته است. او تاکید کرد که این وزارت تلاش دارد تا تعداد بسترها را بیشتر افزایش دهد.

سرپرست وزارت صحت می‌افزاید که «تمام مراکز صحی با امکانات و ضروریات طبی مجهز شده و تاهنوز هیچ مرکز صحی با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه نشده است.»

سرپرست وزارت صحت عامه با اشاره بر تلاش‌های وزارت صحت عامه مبنی‌بر حل چالش کمبود اکسیجن در کشور افزود: «در تمام شفاخانه‌های کووید-۱۹ شهر کابل دستگاه‌های تولید اکسیجن فعال شده است و ضروریات اکسیجن این شفاخانه‌ها در داخل این شفاخانه‌ها تامین می‌شود. هم‌چنان در ولایت‌های لغمان، کنر، لوگر، دایکندی، غزنی دستگاه‌های تولید اکسیجن فعال گریده و نیز قرار است در ده ولایت دیگر که ده دستگاه جدید خریداری شده است نصب و فعال گردد.»

وحید مجروح هم‌چنین افزود: «در ولایت بلخ دو تجار خییر با کشور ازبکستان قرار داد نموده و ریاست صحت عامه بلخ را در تامین اکسیجن همه روزه همکاری می‌کنند و نیز اساس تفاهم‌نامه که با کشور ایران صورت گرفته هفته ۴۰ تُن گاز مایع اکسیجن را در ولایت هرات ارسال می‌کند.»

سرپرست وزارت صحت عامه، در باره واکسین کرونا نیز گفت که روند تطبیق واکسین «به گونه جدی» در تمام ولایات جریان دارد و قرار است ۴۵۰هزار دوز واکسین استرازنکا تا ماه جولای به کشور برسد.

وحید مجروح در عین‌حال با ابراز نگرانی از بی‌اعتنایی مردم در عید پیشرو یاد‌آور شد که اگر مردم مانند عید سعید فطر توصیه‌های صحی را رعایت نکنند این ویروس بیشتر از قبل گسترش خواهد یافت.

سرپرست وزارت صحت عامه، همکاری مردم را در کنترل و کاهش این ویروس مهم خوانده و از تمام شهروندان خواست تا این نهاد را با رعایت توصیه‌های صحی برای کنترل این ویروس همکاری نماید.

در همین‌حال، آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صحت عامه، نشان می‌دهد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۹۳ نفر به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان باخته‌ و ۱۹۲۷ تن دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

مقام‌های صحی می‌گویند که موسوج کرونا، تاکنون ده‌ برابر کشنده‌تر از موج‌های اول و دوم بوده است.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …