دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

برای محو پولیو، حداقل ۹۵ درصد کودکان باید در هردوره واکسین شوند

#کودک‌خبر، کابل: همزمان با گسترش دامنه‌ی جنگ و خشونت‌ها در کشور، مرکز ملی اضطراری محو بیماری فلج کودکان یا پولیو، اعلام کرده که برای محو این بیماری باید حداقل ۹۵ درصد کودکان زیر پنج سال در هر دوره کمپاین، واکسین شوند.

این مرکز می‌گوید که دست‌یابی به این پوشش گسترده از نظر لوژستیکی «بسیار زیاد» چالش‌برانگیز است. این مرکز در بیانیه‌ای گفته است: «برای این‌که انتشار پولیو را توقف دهیم، لازم است تا حداقل ۹۵ درصد کودکان افغانستان در جریان هر دوره کمپاین‌های روزهای ملی معافیت یا (NIDs) در برابر بیماری پولیو واکسین گردند. دستیابی به این پوشش گسترده از نظر لوژستیکی بسیار زیاد چالش‌برانگیز است.»

به گفته مرکز ملی اضطراری محو پولیو، پنج درصد دیگر کودکان که از هر دو کمپاین واکسیناسیون باقی می‌مانند، باید از طریق کمپاین‌های تعقیبی به فاصله‌های کوتاه زمانی تحت پوشش قرار گیرند تا از تحت پوشش قرار گرفتن تمام کودکان اطمینان حاصل شود.

این مرکز تاکید کرده که هرگاه در یک ساحه مشخص وایرس پولیو شناسایی و تشخیص شود، باید یک کمپاین اضافی در همان ساحه راه‌اندازی شود تا از شیوع احتمالی پولیو در میان کودکان دیگر جلوگیری شود.

مرکز ملی اضطراری محو می‌گوید که هیچ کودکی نباید حتی از یک دوز واکسین پولیو بی‌بهره بماند. هر دوز اضافی واکسین پولیو یک محافظت اضافی در برابر بیماری پولیو پنداشته می‌شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دامنه‌ی جنگ و خشونت در سراسر کشور گسترده شده است. تداوم این وضعیت می‌تواند میلیون‌ها کودک را از دست‌رسی به واکسی پولیو محروم سازد.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …