دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

میز آدم‌خوری رهبران طالبان؛ اگر زلمی خلیل‌زاد هم در این میز می‌بود، کامل‌تر می‌شد

نگینه نیازمند قریشی

به‌دنبال شکنجه‌ی یک کودک دوازده ساله توسط تروریستان طالب در ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب و هم‌چنین انتشار عکسی از یک کودک بی‌جان هملندی که روی جاده‌ای در این ولایت روبه زمین افتاده است، یک نقاش، تصویری شبیه حالت غم‌انگیز این دو کودک بالای میز غذای خوری رهبران طالبان نقاشی کرده است. در کنار این میز تصویر چهار تن از رهبران ارشد تروریستان طالب نقاشی شده که تصمیم دارند از این کودک به عنوان غذا صرف کنند.

داوود ناجی مشاور سیاسی دفتر شورای امنیت ملی، با توییت کردن این نقاشی‌ غم‌انگیز، از نقاش آن ابراز قدردانی کرده اما گفته است: «اگر زلمی خلیل‌زاد هم در تصویر می‌بود، کامل‌تر بود.» احتمالاً هدف آقای ناجی این است که زلمی خلیل‌زاد باید در کنار دیگر رهبران طالبان پشت این میز آدم‌خوری به تصویر کشیده می‌شد.

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح در افغانستان است و برخی‌ها معتقدند که تلاش‌های او منجر به تقویت طالبان و گسترش خشونت‌ها در افغانستان شده است. شماری از شهروندان افغانستان، به زلمی خلیل‌زاد به عنوان حامی طالبان می‌بینند و از همین‌رو، مشاور سیاسی دفتر شورای امنیت ملی، جای خلیل‌زاد در کنار دیگر رهبران را خالی توصیف کرده است.

مسوولان محلی ولایت فاریاب، اخیراً اعلام کردند که افراد طالبان یک کودک دوازده ساله را به جرم این که پدرش سرباز است، وحشیانه شکنجه کرده و شلاق زده‌اند.

در این اواخر، تصاویر خیلی دردناک و غم‌انگیزی از وضعیت کودکان در نتیجه گسترش خشونت‌ها از سوی تروریستان طالبان، میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست‌ و به دست می‌شوند. این تصاویر نشان می‌دهند که جنگ و خشونت، بیشترین آسیب به کودکان وارد می‌کند.

اخیراً کمیسیون مستقل حقوق بشر، در گزارشی اعلام کرد که میزان کشتار و معیوب‌سازی کودکان در شش ماه اخیر، تقریباً سه برابر افزایش یافته است. عامل اصلی افزایش این کشتار و وضعیت گروه تروریستی طالبان شناخته شده است.

عکس‌ها: شبکه‌های اجتماعی

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …