دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

ده راهکاری که پدران می‌توانند احترام کودکان خود را به‌دست آورند

منبع: allprodad

#کودک‌خبر، کابل: یکی از دوستان خوبم، عضوی برجسته‌ای از جامعه است. او سخت‌کوش است، تجارت سودآور دارد، با صداقت رفتار می‌کند و در تعدادی از فعالیت‌های خیریه در محل، نقش رهبری‌کننده را ایفا می‌کند. او برای به‌دست آوردن احترام، در شهر خود تلاش‌های زیادی انجام شده و در این زمینه موفق هم شده است. با این‌حال، شخصی که بیشتر از همه به او احترام بگذارد، پسرش است و جلب احترام فرزندش، برایش یک مبارزه بود.

خانواده‌ها به سادگی نمی‌توانند بدون احترام عمل کنند، اما هرچه بیشتر برای آن تلاش کنیم، فراری‌تر به نظر می‌رسد. پس جواب چیست؟ چرا کودکان در صف قرار نمی‌گیرند؟ چرا وقتی ما آن را تقاضا می‌کنیم احترام نمی‌گذارند؟ چه چیزی می‌تواند کمک کند؟ هیچ پاسخ ساده‌ای وجود ندارد، اما گام‌هایی در راستای جهت‌دهی بهتر در این زمینه وجود دارد. اگر می‌خواهید به فرزندان خود احترام قایل شوید، این ۱۰ کار را انجام دهید.

۱-به کودکان خود احترام بگذارید

این روش از کودکی به کودک دیگر نتیجه متفاوت خواهد داشت، اما می‌دانید که اگر با کودکان‌تان با بی‌احترامی برخورد کنید، آن‌ها نیز همین‌طور با شما برخورد خواهند کرد. به عنوان والدین باید بدانیم که با رعایت احترام کودکان می‌توانیم احترام به بزرگ‌ترها را به کودکان خود بیاموزیم.

۲-به مادران‌شان احترام بگذارید

رابطه بین والدین است که می‌تواند زمینه یک خانواده پویاتر را ایجاد کند. وقتی که کودکان شاهد رفتار محبت‌آمیز و عاشقانه پدر و مادر باشند، باوجود اختلافات‌شان الگوی مناسبی برای آن‌ها ایجاد می‌شود. از سوی دیگر، وقتی کودکان شاهد باشند که پدر و مادر احترام یک‌دیگر را حفظ نمی‌کنند، جلب احترام آن‌ها هم بسیار سخت خواهد شد.

۳-پایدار و مقاوم باشید

کودکان باید عواقب کارهای‌شان را بدانند. بی‌ثباتی از جانب والدین، کودکان را در سردرگمی قرار می‌دهد. ثبات راهنمای آن‌ها است.

۴-تا آخر پی‌گیر باشید

یا به عبارت دیگر راستش را بگویید. به این معنا که قبل از مشخص کردن عواقب برای کارهای کودک، با دفت فکر کنید، چون همین که در پی‌گیری عواقب آن‌ها پی‌گیر نباشید اعتبار و احترام شما از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید:

می‌خواهید درست پدری کنید؟ این پنج نکته را درنظر داشته باشید

۹ راهکار برای تقویت و توسعه روابط پدر و پسر

پنج راهکار برای احترام گذاشتن به کودک و آموزش احترام‌گذاری

احترام به زنان را از کودکی به پسران‌تان آموزش دهید

آیا واقعاً رییس‌جمهور غنی به‌خاطر احترام در برابر کودکان زانو می‌زند؟

۵-به‌جای آموزش قوانین، زمان بیشتر صرف آموزش عشق‌ورزی کنید

کودکانی که رابطه بین عشق و انضباط را آموخته‌اند، راحت‌تر از کودکانی که در محدوده‌ی قوانین محبوس شده‌اند می‌توانند عواقب را قبول کنند. عشق، احترام را مطالبه نمی‌کنند بلکه خود احترام می‌آورد.

۶-با صداقت و راستی زندگی کنید

کودکان، مشاهده گران ماهری هستند. رعایت اخلاق در کار، پرداخت بل‌ها، سخاوت و بخشندگی، کمک به دیگران، خوب صحبت کردن پشت سر دیگران و غیره، این‌ها ویژه‌گی‌هایی اند که شخصیت یک فرد را می‌سازند و تقویت می‌کنند. کودکان به این ویژه‌گی‌ها احترام قایل اند.

۷-یک خانواده باشید

آیا این خانواده‌ای است که به نظرتان سزاوار بهترین هاست؟ آیا اعضای خانواده شما مانند یک خانواده عمل می‌کنند؟ این اهمیت زندگی خانوادگی را نشان می‌دهد. با هم غذا بخورید، باهم به مسافرت بروید، باهم بازی کنید.

۸-رهبران مقتدر باشید

فقط با زبان علاقه خود را نشان ندهید، عشق خود را به صورت تمام و کمال نشان دهید. والدین رهبران خانواده‌اند و یک روش رهبری علاقه تمام عیار است. به کودکان‌تان خدمت کنید، خواسته‌های آن‌ها را بشنوند و به آن‌ها اهمیت بدهید.

۹-تلاش نکنید که دوست کودکان خود باشید

حتی نگران این مساله نباشید که کودک‌تان شما را دوست خواهد داشت یا خیر، اما مهم این است که پدرشان باشید و از فرزندتان محافظت کنید. کاری را که برای فرزندتان بهتر و مفید است، حتی اگر مخالف انجام آن هستید انجام دهید.

۱۰-حقایق را بیان کنید

حقایق را درباره ارزش‌هایی که با آن زندگی می‌کنید بیان کنید. آنچه که درباره عشق‌تان وجود دارد بازگو کنید و سپس با تمام توانایی‌تان عشق بورزید. صاف و صادق باشید، محبت داشته باشید و بگذارید نتیجه این کارهای‌تان را به‌دست گیرید. تمام تلاش‌تان را به کار گیرید تا خودتان باشید.

با صدای درگوشی: چگونه احترام کودکان‌تان را نسبت به خود جلب کرده‌اید؟

مطلب پیشنهادی

منسوخ شدن ۱۴ افسانه در باره تغذیه نوزاد با شیر مادر

منبع: unicef افسانه؟ تغذیه با شیر مادر آسان است. #کودک‌خبر، کابل: کودکان پس از تولد …