دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

یونیسف: در ۷۲ ساعت، ۱۵۰ کودک در قندهار کشته و زخمی شده‌اند

#کودک‌خبر، کابل: صندوق وجهی کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، افزایش خشونت‌ها علیه کودکان در افغانستان را شوکه‌آور توصیف کرده می‌گوید که در ۷۲ ساعت گذشته، ۱۵۰ کودک در نتیجه خشونت‌های مسلحانه در ولایت قندهار، در جنوب کشور کشته و زخمی شده‌اند.

هیروی لودویچ دی‌لیس نماینده یونیسف در افغانستان، در بیانیه‌ای گفته است که در ۷۲ ساعت گذشته، ۲۰ کودک در ولایت قندهار کشته و ۱۵۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند. هیروی لودویچ دی‌لیس، در این بیانیه گفته است که یونیسف از افزایش تخلفات و خشونت‌ها علیه شوکه شده و هم‌چنین افزوده که در هفتاد و دو ساعت گذشته، دو کودک در ولایت خوست کشته و سه کودک دیگر زخمی شده‌اند. او تاکید کرده که هشت کودک دیگر نیز شامل پنج کشته و سه زخمی در ولایت پکتیا قربانی شده‌اند.

هیروی لودویچ دی‌لیس، با بیان این‌که جنایت‌ها علیه کودکان در افغانستان روز به روز بیشتر می‌شود، می‌افزاید که ارقام ذکر شده در باره تلفات کودکان تنها عدد نیست بلکه هریکی از این مرگ‌ها نشان‌دهنده‌ی یک تراژیدی است.

نماینده یونیسف در افغانستان، هم‌چنین وضعیت جاری در کشور را «وحشت‌ناک» توصیف کرده می‌گوید که این سازمان گزارش‌های زیادی مبنی‌بر این‌که گروه‌های مسلح مخالف دولت از کودکان برای پیش‌برد جنگ استفاده می‌کنند نیز دریافت کرده است. وی هم‌چنین تاکید کرده که بسیاری از پسران و دختران با مشاهده جنایاتی که علیه خانواده‌های‌شان روا داشته شده، شدیداً آسیب دیده‌اند.

هیروی لودویچ دی‌لیس می‌گوید که کودکان نباید هزینه‌ی دوران کودکی خود را بپردازند. به گفته‌ی او،

کودکان نباید هزینه این تضاد بدتر با دوران کودکی خود را بپردازند. به گفته‌ی او، با تشدید درگیری‌ها، حقوق کودکان بیشتر از قبل به خطر می‌افتد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که طی روزهای اخیر، شواهدی از جدی‌ترین جنایت‌ها علیه کودکان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌ است. عاملان اصلی این جنایت‌ها، گروه تروریستی طالبان شناخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …