دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

نتیجه یک مطالعه: به نوزادان باید شش ساعت پس از تولد، واکسین ویتامین «K» تزریق شود

#کودک‌خبر، کابل: هرچند برای والدینی که تازه فرزندش به دنیا آمده سخت است تا به همه‌ی مسایل مراقبتی رسیدگی کنند، اما یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که نوزادان باید شش ساعت پس از تولد، واکسین ویتامین «K» دریافت کنند. برای تازه مادران و پدران لازم است تا آگاهی لازم در باره‌ی چگونگی رفاه و مراقبت از نوزاد تازه متولدشان داشته باشند. توجه به این مسایل، به سلامتی و رفاه کودک مفید است.

یکی از کارهای معمولی و اما الزامی که پس از تولد نوزاد باید انجام شود، دریافت واکسین ویتامین «K» توسط نوزاد است. به نقل از  babygaga و به گزارش مدیکل اکسپرس، یک مطالعه جدید نشان داده که دریافت ویتامین «K» توسط نوزادان شش ساعت پس از تولد، اهمیت زیاد دارد.

این گزارش که در ژورنال بیماری‌های کودکان به نشر رسیده، حاکیست که واکسین ویتامین «K» برای جلوگیری از خون‌ریزی‌های احتمالی و کمبود خون بسیار مهم است. تیمی از داکتران توصیه کرده که این واکسین باید شش ساعت پس از تولد، به نوزادان تزریق شود. اعضای تیم تحقیق که می‌خواستند نوزادانی که به صورت طبیعی و با پایان یافتن مدت بارداری و نوزدانی که قبل از پایان بارداری و نارس به ‌دنیا می‌آیند و هم‌چنین نگرانی والدین در باره تزریق واکسین ویتامین «K» را بررسی کنند، به این نتیجه رسیدند که این ویتامین باید شش ساعت پس از تولد برای نوزدانی که بیشتر از یک‌ونیم کیلوگرام وزن دارند تزریق شود. این تیم برای نوزدانی که وزن کم‌تر از یک‌ونیم کیلوگرام دارند، همین جدول زمانی را با دوز کم‌تر توصیه کرده است.

محققان در این مطالعه‌ی خود تاکید کرده که والدین باید از مزایای تزریق ویتامین «K» شش از ساعت پس از تولد نوزاد و همین‌‌طور ریسک خودداری از تزریق این واکسین، باید آگاه باشند. این محققان افزوده که متخصصان صحی باید والدین را از این مساله آگاه بسازند.

خون‌ریزی یا کمبود خون در نوزادان، می‌تواند کُشنده باشد اما این مشکل با تزریق به موقع ویتامین «K» قابل جلوگیری است.

 

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …