پنج شنبه , ۲۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

تعهد کمک ۲.۶ میلیارد دالری برای محو پولیو تا سال ۲۰۲۶

چندین نهاد و کشورهای مختلف جهان برای مبارزه با پولیو یا فلج کودکان، در مجموع ۲.۶ میلیارد دالر کمک مالی را تعهد کرده‌اند. با این پول قرار است بیماری پولیو یا فلج کودکان تا سال ۲۰۲۶ در جهان ریشه کن شود و ۳۷۰ میلیون کودک واکسین شوند.

در کنفرانس جمع‌آوری کمک که با همکاری آلمان برگزار شد، ۲.۶ میلیارد دالر امریکایی برای مبارزه با پولیو وعده داده شد. جامعه جهانی می‌خواهد با این پول این بیماری را تا سال ۲۰۲۶ محو کند و قرار است ۳۷۰ میلیون کودک در برابر بیماری فلج اطفال واکسین شوند.

به گزارش دویچه‌وله، سوِنیا شولتسه، وزیر همکاری‌های انکشافی آلمان که روز سه‌شنبه میزبان مشترک این کنفرانس در برلین بود، اعلام کرد: «جهان بدون پولیو ممکن است. این پیام خوش این کنفرانس است. پولیو فقط زمانی محو و نابود می‌شود که ما در سراسر جهان در برابر این بیماری اقدام کنیم. چون تا زمانی که این ویروس در جایی وجود داشته باشد، می‌تواند دوباره گسترش یابد، از جمله در کشور ما نیز.»

بر اساس معلومات وزیر کمک‌های انکشافی آلمان، ۱۷ کمک دهنده خصوصی و دولتی در این کنفرانس تهعدات مالی داده اند. آلمان ۷۲ میلیون یوروی دیگر را وعده داده است.

از زمان تاسیس ابتکار جهانی برای محو پولیو (GPEI) در سال ۱۹۸۸ تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد کودک واکسین پولیو دریافت کرده‌اند. با این کار رقم مبتلایان به فلج کودکان حدود ۹۹ درصد کاهش داشته است. حالا تنها در دو کشور افغانستان و پاکستان هنوز هم موارد ابتلا به پولیو وجود دارد.

علاوه بر این، ابتکار جهانی برای محو پولیو (GPEI) از کشورهای که موارد پولیو در آن‌ها ثبت می‌شوند نیز حمایت می‌کند. گرچه این کشورها پیش از این فلج کودکان را ریشه کن کرده‌اند، اما هنوز هم از موارد جدید ابتلا در این کشورها گزارش می‌شود.

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی صحت در برلین گفته است: «شیوع دوباره فلج اطفال در سال روان در کشورهایی که پیش از این پولیو در آنها ریشه کن شده بود، یادآور این است که اگر ما به هدف خو در محو جهانی پولیو دست نیابیم این بیماری ممکن بار دیگر در جهان گسترش یابد.»

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …