پنج شنبه , ۲۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

روز جهانی یوگای کودکان

منبع: nationaltoday.com

مترجم: مرسل هاشمی

#کودک‌خبر: هشتم آپریل، با روز جهانی یوگای کودکان مصاف است. کودکان در سراسر جهان می‌توانند با ورزش یوگا لذت ببرند. یوگا کمک می‌کند که یک وقفه برای سرگرمی کودکان در اوقات معمولی درسی ایجاد شود و این می‌تواند انگیزه‌دهنده باشد. هم‌چنان، این یک روش بهتر برای فراشناختی خود کودک نیز محسوب می‌شود و کمک می‌کند تا کودک را تا استوار نگهدارد. تکنالوژی امروزی، کودکان را ترغیب می‌کند تا از ابزار آن به صورت آفلاین و آنلاین بیشتر استفاده کنند و این باعث می‌شود تا آنان از جامعه بیشتر دور شوند.

یوگا ابزار موثری است که با تمرکز بر زمان، ذهن و بدن کودکان را فعال نگه می‌دارد. هم‌چنان، بیماری دیابت و چاقی در بین کودکان به‌دلیل ورزش نکردن و پیروی از رژیم غذایی نامناسب، در حال افزایش است. یوگا نوعی ورزش لذت‌بخش است که به تجهیزات گران‌قیمت نیاز ندارد.

تاریخ جهانی روز یوگای کودکان

یوگا گروهی از تمرینات ذهنی، جسمی و معنوی است که از هند باستان سرچشمه گرفته است. هدف این تمرینات کنترول و آرامش بخشیدن ذهنی است. مکاتب متعدد یوگا در آیین چین وجود دارند، مثلاً می‌توان از هندویسیم، بودیزم نام برد که تمرکز برای معنویت ندارند ولی مبتنی‌بر آمادگی بدنی در کاهش استرس و آرامش بدنی تمرکز دارند.

روز جهانی یوگایی کودکان در هشتم آپریل ۲۰۱۶ توسط «تریسا ان پاور» نام‌گذاری شد تا کودکان را کمک کند که خیالات‌شان را به شکل تمرینی و با انجام دادن چیزی مانند سرگرمی تجلیل کنند. اولین جشن این روز، در چهل‌وپنج شهر ایالات متحده امریکا و هجده کشور در سراسر جهان برگزار شد.

نخست کودکان برای پنج دقیقه، نمایشی به شکل آسیاب‌های بادی، کاغذپرانی و فلامینگوها و دیگر حرکات دوستانه را انجام دادند. در سال ۲۰۲۲، دامنه‌ی تجلیل از این روز گسترش یافته و در ۳۳ کشور دنیا آن تجلیل شد.

خانم پاور به عنوان یک متخصص شناخته شده بین‌المللی در یوگای کودکان، والدین را تشویق می‌کند تا با فرزندان خود حرکات یوگا انجام دهند. کودکان علاوه بر مزایای تناسب اندام، از پیوند قوی‌تری با والدین خود لذت می‌برند. او مشاهده می‌کند که روابط بین والدین و فرزندان زمانی بهبود می‌یابد که آن‌ها در فعالیت‌های لذت‌بخش و سالم شرکت کنند.

انگیزه دیگری خانم پاور، این است که یوگا را برای کودکان بدون در نظرداشت وضعیت مالی، سن، وضیعت جسمی و آشنایی آن‌ها با یوگا را در دسترس همه قرار دهد. او می‌خواهد بیشتر کودکان را در حالت تمرین یوگا بیبیند به‌خاطری‌که از نظر او، پنج دقیقه یوگا در روز برای حالت جسمی و روانی تاثیرات مثبت دارد. از سال ۲۰۱۶ تا به‌حال، بیشتر از ۴۵هزار کودک با والدین‌شان و استادان از روز جهانی یوگای کودکان لذت برده‌اند.

مطلب پیشنهادی

خون کودکان پناهنده افغان در امریکا به سرب آلوده است

نتایج یک پژوهش علمی در امریکا نشان می‌دهد که کودکان پناهنده افغان در ایالت واشنگتن …