یکشنبه , ۱۶ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

خون کودکان پناهنده افغان در امریکا به سرب آلوده است

نتایج یک پژوهش علمی در امریکا نشان می‌دهد که کودکان پناهنده افغان در ایالت واشنگتن امریکا بالاترین میزان سرب خون را در میان کودکان مهاجر دارند. طبق این تحقیق، آلودگی این کودکان به سرب به استفاده از ظرف‌های آلومینیمی از جمله دیگ‌ بخار در خانه مهاجران افغان مرتبط است.

به گزارش افغانستان انترنیشنال، پژوهشگران در این تحقیق با بررسی ظروف استفاده شده در خانه‌های پناهندگان دریافتند که استفاده از دیگ بخار می‌تواند تا ۶۵۰ برابر میزان مجاز برای کودکان، سرب وارد خون آنان کند.

این پژوهشگران همچنین با استفاده از یک آنالایزر فلورسانس اشعه ایکس دریافتند که در مقایسه با این ظروف فلزی استفاده شده در خانه‌های افغان‌های مهاجر، دیگ‌های فولادی ضدزنگ سطوح بسیار کمتری از سرب را انتقال می‌دهند.

نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که این کودکان به دلیل استفاده خانواده‌های آنان از ظروف آلومینیمی حاوی سرب، آلوده شده‌اند.

این تحقیق بیانگر آن است که مسمومیت با سرب در دوران کودکی یکی از قابل پیشگیری‌ترین بیماری‌های غیرعفونی اما در عین حال یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامت کودکان در سراسر جهان است.

یکی از پیامدهای نگران‌کننده قرار گرفتن در معرض این فلز سمی برای کودکان این است که می‌تواند رشد عصبی کودک را مختل کند و بر یادگیری و هوش کودکان تاثیر بگذارد.

بنزین سرب‌دار، لحیم‌کاری قوطی‌های غذا، لعاب‌های سرامیکی، لوله‌‌های سربی به کار برده شده در سیستم‌های آب آشامیدنی، زباله‌های الکترونیکی و همچنین آلودگی خاک از طریق سایت‌های صنعتی مواردی از آلاینده‌های محیطی سرب‌دار به شمار می‌روند.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …