پنج شنبه , ۲۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

وزارت زنان: آزار جنسی یک کودک توسط مسوول یک نهاد خیریه رسیدگی همه‌جانبه می‌شود

#کودک‌خبر، کابل: وزارت امور زنان از آزار و اذیت جنسی یک کودک توسط مسوول یک نهاد خیریه، شدیداً انتقاد کرده می‌گوید که این موضوع را در همکاری با نهادهای عدلی و قضایی، حامی حقوق کودکان و حقوق بشر، مورد رسیدگی همه‌جانبه قرار می‌دهد.

براساس ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که از دیروز تاکنون دست‌به‌دست می‌شود، آرمان فیضی از مسوولان نهاد خیریه «آرمان»، هنگامی که برای یک خانواده‌ی بی‌بضاعت در کابل کمک می‌کند، دست‌اش را دور گردن یک دختر حدود ده ساله حلقه می‌زند و از مشکلات اقتصادی خانواده‌ی این دختر می‌پرسد. او به پارگی پیراهن این دختر که در پیش سینه‌اش قرار دارد را می‌خواهد با دست بازتر ساخته و ویدیوی آن را بگیرد.

وزارت امور زنان، رفتار مسوول این نهاد خیریه را مصداقی از آزار و اذیت جنسی کودکان توصیف کرده می‌گوید که در این راستا اقدامات جدی برای تحقق عدالت و جلوگیری از تکرار اعمال این چنینی در مقابل کودکانِ دختر و پسر روی دست دارد.

در همین زمینهمسوول یک نهاد خیریه به آزار و اذیت جنسی یک کودک متهم شد

وزارت امور زنان در بیانیه‌‌ای گفته است: «این وزارت برای دست‌یابی مساوات و تامین عدالت در خصوص حقوق اساسی زنان با مردان، از تمام نهادهای ذیربط همواره تقاضای همکاری لازمی را نموده است. این بار نیز، با توجه به این‌که کودک اذیت شده مربوط قشر اناث می‌باشد؛ وظیفه خود می‌داند تا در همکاری و همیاری نزدیک با نهادهای عدلی و قضایی، نهادهای مدافع حقوق کودکان و حقوق بشر به آن رسیدگی همه‌جانبه نماید.»

وزارت امور زنان تاکید کرده که برای رسیدگی به موقع به این قضیه به معین مسلکی و پالیسی این وزارت دستور داده شده تا با اداره لوی سارنوالی در این زمینه دادخواهی نموده و جهت بررسی بیشتر آن به روز چهارشنبه هفته جاری، جلسه عالی منع خشونت را نیز تدویر نماید.
پیش از این برخی از نهادهای حامی حقوق کودکان، از جمله گروه گهواره نیز در قبال آزار و اذیت جنسی یک کودک مربوط به خانواده‌ی بی‌بضاعت توسط مسوول نهادها خیریه «آرمان» اعتراض کرده و از نهادهای عدلی و قضایی خواسته بود این موضوع را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …