دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

رادفر حسینی، یک کودک سه ساله از مسابقات «ITF» دو مدال طلا گرفت

کودک‌خبر، کابل: سید رادفر حسینی، یک کودک سه ساله، موفق شده است از دو دور مسابقات انجمن ملی تکواندوی افغانستان، «ITF»، مقام اول را کسب کند و دو مدال طلا به‌دست بیاورد.

این کودک خردسال در شانزده‌همین دور مسابقات انجمن ملی تکواندوی افغانستان، به وزن ۱۴ کیلوگرام، با اخذ مدال طلا مقام اول را کسب کرد. او هم‌چنین به تاریخ دهم جوزای سال جاری در دومین دور مسابقات انجمن ورزشی و فرهنگی تکواندوی کهکشان در غرب کابل، در وزن ۱۷ کیلوگرام، مدال طلا گرفت.

رادفر حسینی هم‌چنین یک کپ قهرمانی و تقدیرنامه‌ی «کودک ممتاز» از پرورشگاه شفاخانه‌ی فرانسوی‌ها برای کودکان و مادران نیز به‌دست آورده است. او از برنامه ساله «رشد ظرفیت کودک» یا «Early child Development»، بلندترین امیتاز گرفته است. این کودک از پرورشگاه شفاخانه فرانسوی‌ها فارغ شده و اکنون در یکی از کودکستان‌های شهر کابل شامل برنامه‌های یادگیری با بازی‌های کودکانه موسوم به «Play Group» می‌باشد.

خانواده‌ی این کودک، دست‌آوردهای پسرش را مدیون برنامه‌های رشد ظرفیت کودک یا «Early Child Develoment» می‌باشند و می‌گویند که فرزندشان را در هفته یک روز برای سه ساعت شامل برنامه‌های رشد ظرفیت کودک بنام «پرواز» که از سوی شبکه آقاخان برای کودکان تازه تولد تا سه ساله راه‌اندازی شده است، ساخته بودند. این کودک با مادرش به منظور تمرینات ورزشی و آموزش به این برنامه می‌رفت.

سید رادفر، در هجده ماهگی قادر به‌خواندن و یادگیری حروف الفبای انگلیسی و فارسی شد و هم‌چنین توانست اعداد این دو لسان را از یک تا دوازده یاد بگیرد. این کودک خردسال تا روز فراغت از برنامه رشد ظرفیت کودک، قادر شد تا ۲۵ نغمه کودکانه به لسان فارسی و انگلیسی را یاد گرفته و رنگ‌ها را به این لسان‌ها تشخیص داده و نام بگیرد.

پدر سید رادفر می‌گوید: «باید روی توانایی کودکان خویش باور داشته باشیم، آنها را در محیط مختلف قرار دهیم تا زودتر از سن‌شان رشد کنند. به آنها این باور را بدهیم که آنان شخص توانایی هستند.» او معتقد است که کودکان تا سن سه سالگی، توانایی یادگیری سه لسان مختلف را دارند.

 

مطلب پیشنهادی

خون کودکان پناهنده افغان در امریکا به سرب آلوده است

نتایج یک پژوهش علمی در امریکا نشان می‌دهد که کودکان پناهنده افغان در ایالت واشنگتن …