دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

چطور می‌توان گفت: لطفاً دست‌تان را از نوزادم دور نگهدارید!

Raksha

ParentingFirstcry

#کودک‌خبر، کابل: هرچند با دیدن زیبایی و چشمان جادویی هر نوزاد تازه متولد شده، به‌نظر نمی‌رسد تا کسی از دست زدن به او خودداری کرده و صورتش را لمس نکند، اما بیشتر تازه‌مادران با چنین لحظه‌ی ناخوشایند مواجه‌ می‌شوند و نوازدش را لمس می‌کنند و می‌بوسند. من یکی از این مادران هستم. ممانعت دیگران از لمس کردن یا دست زدن به نوزاد الزامی است، اما نه گفتن آن غیرممکن نیست. برای این‌که مانع شوید تا کسی به نوزاد تازه متولد شده‌ی‌تان دست بزند و یا ببوسد، از این روش‌های مودبانه استفاده کنید:

بیشتر بخوانید:

بوسیدن نوزاد؛ این برای کودک شما مضر است؟

یونیسف: با بوسه به شکل‌گیری مغز نوزادتان کمک کنید

گردشگری که به‌دلیل بوسیدن کودک ۲ ساله سر از دادگاه درآورد

  • نوزاد خود را بپوشانید تا دیگران به او دست نزنند. می‌توانید از پارچه‌های نرم برای پوشاندن یا پیچاندن نوزاد خود استفاده کنید.
  • برخی از آدم‌ها غیرقابل کنترول هستند، نوزاد را می‌بوسند. ابتدا به بهانه‌های مختلف از قبیل این‌که نوزاد خوابیده و یا گرسنه است، از لمس و بوسیده‌‌شدن نوزاد توسط چنین آدم‌هایی خودداری کنید. اما، اگر نتوانستید مانع شوید، جاهایی که او دست زده ویاهم بوسیده، تمیز کنید.
  • زمانی که متوجه شدید کسی می‌خواهد نوزاد شما را در آغوش بگیرد و یا ببوسد، می‌توانید از این طرفند هم استفاده کنید و بگویید: «من نگران میکروبی شدن شما هستم، ترجیح می‌دهم که نگاه بکنید اما لمس نکنید.» این مساله را بالبخند بگویید تا طرف مقابل درک کند که شما منظور بدی ندارید، فقط یک مادر محافظ هستید.
  • یک مانع یا سد فیزیکی ایجاد کنید. از آدم‌هایی که زیاد شوق دارند تا نزدیک نوزاد شوند و او را در آغوش بگیرند و یاهم ببوسند، دوری کنید، چون همه مثل هم نیستند. من تعداد کمی را دیدم که قبل از لمس کردن نوزاد، دستان خود را می‌شویند، اما بهتر است در برابر کسانی که دست خود را نمی‌شویند، مانع ایجاد کنید.

تقصیر را به گردن نوزاد نیاندازید، هرچند او خیلی زیبا و سرشار از جذابیت است و همه را به سوی خود جذب می‌کند تا او را ببوسد و لمس کند. اما، در چنین لحظاتی درمانده می‌شوید و من می‌دانم که جلوگیری بستگان و نزدیکان از لمس کردن نوزاد دشوار است و تنها کاری که می‌توانیم تیمز کردن نوزاد پس از لمس کردن یا بوسیدن است. بله، مهم‌ترین چیزی که من اعتقاد دارم از بین بردن چشم بد نسبت به نوزا است. یک مادر باهوش باشید و نوزاد خود را از شر آن میکروب‌های ناخواسته و چشمان شیطانی دیگران نجات دهید.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر، خطر چاقی کودکان را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد. …