دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

سیف‌دچلدرن: کشورهای ثروتمند کودکان افغانستان را نادیده گرفتند

#کودک‌خبر، کابل: دفتر بین‌المللی حمایت از کودکان، سیف‌دچلدرن، تعهد جدید جامعه جهانی برای تداوم کمک‌های مالی‌اش در چهار سال آینده در افغانستان، این تعهد را «ناامیدکننده» توصیف کرده می‌گوید که کشورهای ثروتمند جهان در این هوای سرد کودکان افغانستان را نادیده گرفته و فراموش کردند.

این سازمان با اشاره نشست اخیر کشورها و سازمان‌های کمک‌کننده به افغانستان در جینوا، در بیانیه‌ای افزوده که کاهش کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان در شرایطی که همه‌گیری ویروس کرونا مشکلات و نیازمندی‌ها را افزایش داده است، «اُفت‌ نگران‌کننده» است. سیف‌دچلدرن تاکید کرده که نزدیک به چهارده میلیون نفر یعنی حدود چهل درصد جمعیت افغانستان برای تداوم زندگی‌شان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

کریس نیامندی مدیر کشوری دفتر بین‌المللی حمایت از کودکان در افغانستان، در این بیانیه، سال جاری را سال «وحشت‌ناک» برای کودکان در افغانستان توصیف کرده می‌گوید که از امنیت جانی، غذایی و صحی برخوردار نیستند.

کریس نیامندی می‌افزاید که شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا و نزدیک شدن فصل سخت و سرد زمستان، مشکلات را برای بیشتر خانواده به ویژه‌ خانواده‌هایی که در نتیجه‌ی جنگ و خشونت از مناطق اصلی‌ خود بی‌جا شده و در پناه‌گاه‌های موقتی و بدون محافظ و امکانات و هم‌چنین با کمبود غذا به سر می‌برند، چند برابر ساخته است. او تاکید دارد که این مساله نگرانی‌ها را شدت بخشیده است.

سیف‌دچلدرن با اشاره به تعهد جدید جامعه جهانی برای کمک به افغانستان طی چهار سال آینده، باوجود افزایش چشم‌گیر و نگران‌کننده‌ی نیازمندی‌های بشری در افغانستان، کشورهای ثروتمند جهان برای کاهش درد و رنج شهروندان افغانستان و ایجاد آینده‌ی بهتر برای کودکان در این کشور، کم‌تر از قبل هزینه کرده‌اند.

جامعه جهانی پس از نشست روزهای دوشبنه و سه‌شنبه در جینوا، اعلام کردند که نزدیک به سیزده میلیارد دالر طی چهار سال آینده به افغانستان کمک می‌کنند. بخشی از این کمک‌ها مشروط بر اصلاحات و تامین امنیت است و هرگاه وضعیت امنیتی و مبارزه با فساد اداری بهبود نیابد، احتمالاً از میزان کمک‌های تعهدشده نیز کاسته خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

خون کودکان پناهنده افغان در امریکا به سرب آلوده است

نتایج یک پژوهش علمی در امریکا نشان می‌دهد که کودکان پناهنده افغان در ایالت واشنگتن …