دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

حالات روحی والدین هنگام آمیزش، بر زیبایی و هوش نوزاد اثر می‌گذارد

#کودک‌خبر، کابل: والدین در حین آمیزش باهم‌دیگر، نباید حالات روحی و جسمی غیرنورمال داشته باشند. قبل از نزدیک شدن به هم‌دیگر، نباید نوشیدنی‌هایی حاوی مواد الکولی مصرف کرده‌ باشند. چون مصرف الکول قبل از آمیزش جنسی یا نزدیکی والدین باهم دیگر در شرایطی که حالت روانی غیرنورمال دارند و از نگاه جسمی خسته هستند، موجب کمبود ویتامین «دی» می‌شود و جنینی که در نتیجه‌ی این آمیز شکل بگیرد، دارای استخوان‌بندی نرم خواهد بود.

داکتر وازن یک تن از متخصصان در این باره می‌گوید: «اگر کودک خرفت و کم‌ هوشی پیدا کردید، به این نتیجه خواهید رسید که یکی از والدین هنگام تشکیل نطفه مست یا دارای حالت روانی و جسمی غیرنورمالی بوده است.»

بیشتر بخوانید:

تغذیه سالم والدین بر زیبایی و هوش کودک تاثیر می‌گذارد

۵ راهکار خلاقانه برای پرورش کودکان هوشمند و با استعداد

۱۷ راهکار جادویی برای تقویت هوش و ذکاوت کودک شما

شش راهکار مفید برای تقویت هوش نوزادان

با این‌حال، سیستم فکری و حالات روانی پدر و مادر هنگام آمیزش، بر روحیات جنین اثر می‌گذارد. متخصصان توصیه دارند که پدر و مادر هنگام آمیزش و تشکیل نطفه، باید از نگاه روحی‌-روانی و جسمی آرامش کامل داشته باشند تا فرزندی که در نتیجه‌ی این آمیزش متولد می‌شود، از سلامت بهتری برخوردار شود.

اگر پدر و مادر هنگام نزدیکی، باهم دیگر محبت‌ بیشتر داشته باشند و به هم راغب باشند، این رغبت و میل جنسی شدید نسبت به هم‌ دیگر، در زیبایی و هوش فرزند آینده‌ی‌شان تاثیر مثبت می‌گذارد.

در کتاب کودک زیبای من آمده است که تاثیر خستگی زیاد روی جنین کاملاً محسوس است و او را ضعیف و رنجور می‌سازد.

متخصصان توصیه کرده که والدین برای تشکیل نطفه، بهتر است نباید در ساعات اولیه شب با جسم خسته و شکم پُر باهم نزدیکی داشته باشند. همین‌طور تحقیقات نشان داده کودکانی که نطفه‌ی‌شان در ساعات پایانی شب منعقد می‌شود، از هوش بیشتری برخوردار می‌شوند.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر، خطر چاقی کودکان را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد. …