دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

مردی که دو کودک مبتلا به اوتیسم خود را به‌خاطر بیمه کُشت، به ۲۰۰ سال زندان محکوم شد

یک مرد ساکن کالیفرنیا، پنج‌شنبه گذشته از سوی دادگاهی به بیش از ۲۰۰ سال زندان محکوم شد. او دو کودک خود را که مبتلا به اوتیسم بودند، با موتر به نزدیک یک اسکله برده و سپس با هدف به‌دست آوردن پول بیمه عمرشان، هردوی آن‌ها را در آب غرق کرده بود.

به گزارش یورونیوز، این مرد که علی المزایین نام دارد، ۴۵ ساله و شهروند مصر است. او برای اجرای این نقشه، ابتدا دو بیمه عمر گران‌قیمت برای دو پسرش خرید. سپس برای ماه‌ها با کارگزاران بیمه تماس می‌گرفت تا دقیقاً بداند چه زمانی می‌تواند پول کلان این بیمه‌های عمر را با کم‌ترین تحقیق از سوی شرکت‌ها صاحب شود.

او در روز ارتکاب این جنایت یعنی ۹ آپریل سال ۲۰۱۵ میلادی، همسر سابق و دو پسر ۸ و ۱۳ ساله‌اش را که مبتلا به اوتیسم بودند با موتر به اسکله‌ای در جنوب لس آنجلس برد و سپس همه‌ آن‌ها را با موتر به اعماق آب فرستاد و خودش از پنجره سمت راننده فرار کرد.

او پس از غرق کردن خانواده‌اش، بیش از ۲۶۰ هزار دالر از دو شرکت بیمه دریافت کرد. به گفته مقامات، او بیشتر این پول را به مصر فرستاده است و مبلغ ۸۰ هزار دالر باقی‌مانده در حسابش در ایالات متحده نیز اکنون از سوی دولت ضبط شده است.

در این حادثه غم‌انگیز دو فرزندش جان باختند اما در نهایت همسر سابقش توسط یک ماهی‌گیر نجات یافت و خود را به ساحل رساند. به این ترتیب پرده از این جنایت برداشته شد و تحقیقات گسترده درباره حادثه مرگ پسران آغاز گردید.

دادستان‌ها اعلام کردند که مدارک کافی برای متهم کردن او به قتل در اختیار ندارند؛ با این وجود قاضی او را به دلیل ارتکاب جرایمی همچون کلاهبرداری و پولشویی به حداکثر مجازات یعنی ۲۱۲ سال زندان محکوم کرد.

قاضی جان والتر هم‌چنین «ماهیت شرورانه و ظالمانه این جنایت» را تقبیح کرد و گفت: «او یک دروغگوی ماهر است و چیزی بیش از یک قاتل حریص و وحشی نیست. او تنها از این موضوع پشیمان است که گرفتار شده است.»

علی المزایین صاحب پسر دیگری نیز بود که در روز قتل برادرانش به تفریح رفته بود. پسر او در دادگاه اعلام کرد که دیگر او را پدر خود نمی‌داند و هیچ ارتباطی با او نخواهد داشت.

علی المزایین و همسرش در دوران دانشجویی در مصر با یک‌دیگر آشنا شده و سپس در سال ۲۰۰۰ میلادی با یک ویزای ۶ ماه به ایالات متحده مهاجرت کرده بودند. آن‌ها در سال ۲۰۰۹ میلادی تقاضای طلاق کردند و سپس در حالی که هم‌چنان در یک خانه زندگی می‌کردند دست به ازدواج‌های ساختگی زدند تا بتوانند موقعیت خود را به عنوان مهاجر تثبیت کنند.

همسر سابقش می‌گوید که در تمام دوران زندگی مشترک، علی المزایین بسیار بدرفتار بوده و بارها او را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و تهدید به مرگ کرده است.

او هم‌چنین در سال ۲۰۱۰ میلادی اعلام ورشکستگی کرده بود؛ اما به گفته دادستان‌ها با وجود داشتن مشکلات مالی بسیار، برای دو پسر خود بیمه‌های عمر گران‌قیمتی خریده بود؛ بیمه‌هایی که سالانه بالغ بر ۶۰ هزار دالر هزینه داشت.

مطلب پیشنهادی

خون کودکان پناهنده افغان در امریکا به سرب آلوده است

نتایج یک پژوهش علمی در امریکا نشان می‌دهد که کودکان پناهنده افغان در ایالت واشنگتن …