یکشنبه , ۳۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

مادر و کودکی که می‌خواستند به‌دستور حقانی و طالبان ماین‌گذاری کنند، کشته شدند

#کودک‌خبر، کابل: ریاست عمومی امنیت ملی، اعلام کرده در جریان عملیاتی که به منظور قتل چند عضو برجسته‌‌ی گروه‌های تروریستی طالبان و شبکه حقانی در ولایت خوست راه‌اندازی شده بود، یک مادر با کودکش که می‌خواستند به دستور این‌ گروه‌ها ماینی را در مسیر راه نیروهای امنیتی جاسازی کنند، در نتیجه انفجار این ماین جان‌های خود را از دست دادند.

اداره امنیت ملی در بیانیه‌ای گفته است که این عملیات براساس اطلاعات کشفی و تقاضای مکرر باشندگان ولسوالی‌های صبری، زازی میدان و باک ولایت خوست مبنی‌بر حضور و آزار و اذیت مردم توسط تروریستان شبکه‌ی حقانی و طالبان و هم‌چنان به‌خاطر تردد و تدویر جلسات این شبکه‌ در مناطق مکتب بازار، زمبر، نوری‌کلی، دند فقیران و پرته غوندی، از سوی نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی راه‌اندازی شده بود.

اداره امنیت ملی افزوده در این عملیات که در مناطق مکتب‌بازار، زمبر، میرشاه چینه و توده‌کلی اجرا شد، تلفات سنگینی بر شبکه‌ی حقانی و گروه تروریستی طالبان وارد گردیده و هفده عضو کلیدی شبکه حقانی به شمول سیبل حمدی سرکرده این شبکه در خوست به قتل رسیدند. به گفته‌ی امنیت، در این عملیات مقدار زیادی سلاح و مهمات این تروریستان نیز به دست آمده است.

بیشتر بخوانید:

طالبان از کودکان سوءاستفاده‌ی جنسی می‌کنند

دو کودک که می‌خواستند انتحار کنند، بازداشت شدند

تروریستی که از یک کودک سوءاستفاده و به او تجاوز جنسی می‌کرد، بازداشت شد

صالح به رسانه‌ها: با فرمانده طالبی که با یک کودک سال‌ها لواطت کرده گفتگو کنید

امنیت ملی می‌گوید که در جریان این عملیات، تروریستان طالب و شبکه حقانی، می‌خواستند با استفاده از یک مادر و کودکش ماینی را در مسیر حرکت نیروهای امنیتی جاسازی کنند و در نتیجه انفجار این ماین، مادر و کودک جان‌های خود را از دست دادند.

امنیت ملی در بیانیه‌ خود گفته است: «در جریان این عملیات در منطقه‌ی زمبر کلینیک، گروه تروریستی طالبان و شبکه حقانی خلاف همه موازین بین‌المللی و موارد حقوق بشر در حین عملیات می‌خواستند یک ماین خودساخت را توسط یک مادر و کودکش انتقال و در مسیر راه رفت‌و‌آمد کاروان‌های نیروهای دفاعی و امنیتی تعبیه کنند که انفجار نموده و باعث شهادت مادر و کودکش گردید.»

اداره امنیت ملی تاکید کرده که تروریستان طالب و حقانی، برای جبران شکست‌های‌شان دست به تبلیغات زده و با نشر تصاویری از اجساد کودکان، در تلاش پنهان‌سازی شکست‌شان هستند. امنیت ملی می‌گوید: «استفاده از زنان و کودکان به مقاصد تروریستی توسط شبکه حقانی و طالبان تازه‌گی ندارد. این گروه‌های تروریستی در گذشته نیز مرتکب جنایات هم‌سان شده‌اند و صدها حملات خونین را بالای اهداف ملکی اجرا نموده‌اند که شهروندان دردمند افغانستان هرگز فراموش نمی‌کنند. مثال واضیح آن حمله تروریستی بالای شفاخانه دشت برچی و به شهادت رساندن مادران و کودکان معصوم‌شان است. اینک دشمن با دست و پاچگی دنبال انحراف اذهان عامه است و می‌خواهند با تبلیغات زهرآگین روحیه عمومی را خدشه‌دار بسازند.»

امنیت ملی تاکید کرده که تروریستان طالب و حقانی با چنین تبلیغاتی نمی‌توانند روحیه مردم را در حمایت از نیروهای امنیتی تضعیف نمایند.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …