دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

به همسرم: تشکر از این‌که به فرزندمان شیر می‌دهی

Cameron Spalding

منبع: Motherly

#کودک‌خبر، کابل: سلام مادر! می‌دانم که شما را این‌گونه خطاب کردن، کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما تا آنجایی که به من مربوط است، شما این عنوان را کسب کرده‌اید. تو بهترین مادری هستی که تاحالا دیدم و من می‌بینم که شما با فروتنی چه کارهایی انجام می‌دهید.

می‌خواهم بگویم که من از شما همین لحظه، همین حالا قدردانی می‌کنم. بنابراین، من در این‌جا، در آشپزخانه نشسته‌ام در حالی که فرزند کوچک ما در گهواره خوابیده و شما روی کَوچ درازکشیده‌اید. من فقط می‌خواستم چیزهای شگفت‌انگیزی را که طی چند هفته‌ی اخیر شاهد آن بودم، برای شما تعریف کنم.

در مسیری که شما فرزندان‌مان را پرورش داده‌اید، الهام‌بخش است. روشی که حتی زمانی که در شکم‌تان بود، ثابت‌کننده‌ی عشقی است که هنگام تولد نشان دادید. تماشای لحظه‌ای که تو فرزندم را به این دنیا می‌آوردی، برایم فراتر از یک افتخار بود و این عشق من را نسبت به شما راسخ‌تر ساخت.

حالا، تماشای این که در ساعات اولیه‌ی صبح بلند می‌شوید و به فرزندم شیر می‌دهید، برای خودم دلهره‌آور است و اما این فداکاری بی‌دریغ شما نسبت به فرزندمان را نشان می‌دهد. من واقعاً از شما متشکر و قدردان هستم که چنین مادر بزرگ و مهربان هستید. شما فراتر از این فداکاری می‌‌کنید و به همین‌گونه به پیش می‌رود و من می‌بینم و امیدوارم این احساس من را بدانی.

بیشتر بخوانید:

هشت واقعیت ثابت شده در باره «ابرقدرت بودن» شیر مادر

۱۴ ماده غذایی که مادران نباید در زمان شیردهی مصرف کنند

پنج نکته فوق‌العاده مفید صحی برای شیردهی سالم

راهنمایی یونیسف برای تغذیه کودکان با شیر مادر در دوران همه‌گیری کرونا+ویدیو

۹ روش برای گرفتن نوزاد از شیر مادر

مسیری که برای تغذیه کودک از طریق شیر مادر برگزیده‌اید، باعث افتخار من است.

شما با تغذیه دخترم با شیر مادر، باعث شده‌اید که من از پیوند بین مادر و کودک بیشتر درک کنم. من بخش‌بخشی از دختر کوچک‌مان را دوست دارم و شما این را باور می‌کنید یا نه، اما من نمی‌توانیم برای او مثل شما کاری بکنم.

فیله‌‌ای که پس از تولد کودک تولید و سپس مطابق به نیازهای کودک تغییر کرد، ثابت می‌سازد که شما بهترین مادر برای کودک‌مان هستید. به معنای واقعی کلمه، بدن شما واقعاً شگفت‌انگیز است. متشکرم از این‌که تصمیم گرفتید تا بهترین کاری برای او انجام دهید.

اما، بگذار واضح بگویم، اگر کدام اتفاقی بی‌افتد و تا زمانی که دوست دارید و نتوانید به او شیر بدهید، من در همین‌جا هستم و صد درصد از شما حمایت می‌‌کنم. هیچ نقشه راه ثابت در زندگی وجود ندارد که هرازچندگاهی مسیرش تغییر نکند. هردوی ‌ما تلاش می‌کنیم تا بهترین کارها را برای نوزادمان انجام بدهیم. عزیزم! این کارها چیزی است که هر روز انجام می‌دهیم.

نحوه‌ی برخورد شما با موانع برانگیزنده است؛ مثل وقتی که به مدیر رستورانت که از شما خواست بروید در جای دیگر از خود مراقبت کنید، گفتید. من متاسفم که او یک چنین احمقی بود. حق داشتید برایش بگویید که ترکیبات و تاریخ انقضا و مصرف خوردنی‌هایش که برای جنین مضر نباشد، متوجه باشند.

همین‌طور مثل ترک برداشتن نوک سینه که حالا نمی‌دانم چه حسی دارید، اما تصور نمی‌کنم که مثل قدم زدن در یک پارک باشد. اجازه دهید که اگر لازم باشد برایت کرمی برای بهبود ترک نوک سینه خریداری کنم. فقط به من بگویید که چه چیزی لازم دارید و برایت تهیه کنم و من حاضرم.

امیدوارم هیچ فشار اضافی به شما وارد نکنم، شما عالی عمل می‌کنید و ما یک روز یک بار این را خواهیم فهمید. یا مثل این‌که تمام شب من می‌خوابم اما شما نمی‌خوابید و به دخترم شیر می‌دهید. زمانی که شما را با چنین فداکاری‌ها می‌بینم، نسبت به خود احساس درماندگی می‌کنم. من می‌توانم در شستن ظرف‌ها و دیگر کارهای خانه به شما کمک کنم، اما با کار و فداکاری که شما می‌کنید قابل مقایسه نیست. من به شما وعده می‌دهم که فرصتی برای کمی استراحت کردن شما مهیا بسازم. اجازه نمی‌دهیم که موانع سد راه‌تان شود، شما قوی هستید.

مسیری که بر روی من گشوده‌اید و صادقانه رفتار می‌کنید، باعث می‌شود که خیلی زیاد با شما و کودک‌مان در ارتباط باشم.

ممنونم از این‌که وقتی احساس ناراحتی و خستگی کردید، با من هم‌کلام شدید. داشتن چنین احساسات هیچ مشکلی ندارد و صادقانه بگویم احساسی که شما دارید، برای من جالب توجه است.

من می‌دانم که همه انتظار دارند تازه مادرشده‌ها پس از شیر دادن نوزادشان، دوست دارند لحظه‌ی دراز بکشند و استراحت کنند و یا همزمان وبلاگ‌نویسی نمایند. منبع مواد غذایی بودن کار سختی است و گاهی اوقات جای سپاسگزاری ندارد.

بنابراین، می‌خواهم بگویم تشکر عزیزم. تشکر از این‌که تمام اعضای بدنت را برای مراقبت و نگهداری از کودک‌مان سپردی، متشکرم از این‌که تمام این شب‌ها با او بیداری کشیدی، از او پرستاری می‌کنی. به معنای اصلی کلمه، هربار کمی از زندگی خود را به زندگی او می‌دهی. بیشتر از همه مشتکرم که اجازه دادی من بخشی از این روند باشم، پدر و شریک زندگی شما.

تو هر روز مرا شگفت‌زده می‌کنی و اگر شب‌ها نیازی به من شد، مرا بیدار کن، البته نه به‌خاطر این‌که خر‌وپُفم کم‌تر یا متوقف شود. با این‌جال، اگر از خودبی‌خود هستم و نمی‌دانم که کجا هستم، فقط یک دقیقه به من فرصت دهید.

دوستتدارم

شوهرت

 

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …