چهارشنبه , ۲۶ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

از کارها و فعالیت‌هایی که جنین در رحم مادر بیشترین لذت می‌برد

مبنع: pregnancyfoodguide

#کودک‌خبر، کابل: به خود نگاه کنید، به عنوان یک پدر و مادر معمولی در تلاش یافتن راه‌حلی هستید تا بتوانید نوزادتان که حتی تاهنوز متولد نشده است را خوشحال بسازید. من شما را سرزنش و نکوهش نمی‌کنم، زیرا شخص کوچک درون‌تان سزاوار لذت‌ بردن از همه‌ی چیزهایی که در جهان است، می‌باشد. مطمین هستم که شما به روش‌های زیادی برای خوش‌بخت و خوشحال کردن نوزادتان پس از تولد فکر کرده‌اید، اما زمانی که فرزندتان هنوز متولد نشده و تنهای تنها به سر می‌برد، این که چه چیزهایی او را خوشحال می‌سازد، بگذارید کمک‌تان بکنم تا درک بهتر و بیشتری از این مساله داشته باشید.

استفاده از این روش‌ها که شرح می‌دهیم، نه تنها باعث خوشحالی جنین در رحم مادر می‌شود، بلکه رابطه میان نوزاد و والدین را حتی قبل از به‌دنیا آمدنش مستحکم می‌سازد.

شما بخندید، جنین‌تان هم می‌خندد

بلندبلند خنده کنید و بگذارید با قهقه‌های‌تان شکم‌ فضای کافی برای جنین بدهد و جنین در رحم از خوشحالی بپرد. یک نوزاد متولدنشده می‌تواند روحیه و خنده‌های مادر خود را تشخیص بدهد. سنوگرافی‌ها نشان داده وقتی مادر خنده می‌کند، جنین بالا و پایین می‌پرد. هرچه بیشتر بخندید، جنین بیشتر حرکت می‌کند و در نتیجه‌ی آن ترامپولین تولید می‌شود. هم‌چنین بسیاری از مطالعات نشان داده نوزادان وقتی مادرشان‌ شاد و خوشحال باشند، سالم رشد می‌کنند. بنابراین، نگذارید ترس از شنیده شدن صدای خنده‌ی‌تان مانع رشد سالم و خوش‌حالی فرزند درون رحم‌تان شود.

بیشتر بخوانید:

جنین در رحم مادر چه کار می‌کند؟

چهار عادت مادرانِ باردار قبل از خواب، به باهوش شدن کودکِ درون رحم کمک می‌کند

حواس کودکان متولد نشده در رحم مادر چگونه رشد می‌کند؟

چهار حقیقت شفگت‌انگیز در باره نوزادان

نوزاد از ماساژ دادن شکم لذت می‌برد

مالش و ماساژ دادن شکم، برای جنین قدرت تسکین‌دهنده دارد. گیرنده‌های لمس تقریباً یک‌ونیم هفته بعد از بارداری در جنین ایجاد می‌شود. جنین پس از هفته بیستم، قادر است که هرگونه مالش شکم مادرش را درک کند. بهتر است که این وظیفه به پدرها تحویل داده شود و با استفاده از روغن‌ها و کرم‌های مخصوص برای ماساژ، پدران می‌توانند هنگام بارداری، شکم‌شان همسر خود را آهسته ماساژ دهند. این کار به پدر نیز فرصت می‌دهد تا با نوزاد متولد نشده‌اش ارتباط برقرار کند.

برای کودک خود موسیقی پخش کنید

نوزادان در درون رحم، ماهیت انطباق‌پذیری را دارند. به این مفهوم هرآنچه که مادر از آن لذت ببرد، برای آنان نیز آرامش‌بخش است. جنین تمایل دارند تا با مادر احساس یک‌سان داشته باشد. مادر اگر تمایلی به شنیدن موسیقی داشته باشد و به آن گوش دهد، جنین از این اقدام مادر قدردانی می‌کند. اگر کودک هنگام شنیدن موسیقی صدای مادرش را بشنود، این صدا برایش شکل قالب را می‌گیرد و از شنیدن آن لذت می‌برد. با این‌حال، کودکی که هنوز در رحم مادر است، کمی وقت نیاز دارد تا با نوع صداهایی که می‌شنود آشنا شود. شما می‌توانید آهنگ‌ها و موسیقی مختلف را بشنوید تا کودک‌تان به خود اجازه دهد که به نوعیت‌های مختلفی از صداها گوش دهد و با آن آشنا شود. اما، یک مساله احتیاطی را نباید فراموش کنید، این‌که به موسیقی به حد نورمال گوش دهید زیرا نمی‌خواهید کودک درون رحم‌تان را بترسانید.

غذاهای شیرین = کودک خوش‌حال

باید بدانید هرچه که بخورید مایع آمنیوتیک شما، طعم آن را به خود جذب می‌کند. در آزمایشی که توسط یکی از متخصصان بهداشت ایالات متحده امریکا انجام شده است، از شرکت‌کنندگان این آزمایش خواسته شد تا برخی از نمونه‌های مایع آمنیوتیک را استشمام کنند. جالب این‌جاست که آن‌ها بوی زنجبیل را با موفقیت شناسایی کردند، زیرا کپسول جینگر که حاوی زنجبیل است، یک ساعت قبل توسط مادر مصرف شده بود. این آزمایش در همین‌جا متوقف نشد و متخصصان با استفاده از شرکت‌کنندگان در آزمایش در شناسایی نعناع، سیر و وانیل نیز در مایع آمینوتیک کار گرفتند. آن‌ها می‌توانستند بوی هرنوع غذایی که توسط مادران باردار مصرف می‌شد، در مایع آمینوتیک‌شان شناسایی کنند. بنابراین، مادران عزیز! از لقمه‌های شیرین و خوردن شیرینی‌باب خودداری نکنید و اجازه دهید این دلیل خوشحالی کودک متولد نشده‌‌ی شما بشود.

یک کودک خوشحال در رحم سالم زندگی می‌کند

اجازه ندهید تا کودک درون رحم شما خسته شود و او را با برخی از ورزش‌های سبک و آرام‌بخش مانند یوگا، حرکات ساده و آرام، به حرکت بیاورید. بدن متحرک شما برای کودک‌تان تسکین‌دهنده است و اگر مادر خود را در انجام برخی از فعالیت‌های سبک سرگرم نماید، این حرکات باعث سلامت قلب کودک می‌شود. هنگامی که بدن‌تان در جریان ورزش اندروفین آزاد می‌کند، استرس شما کاهش می‌یابد و باعث دست دادن احساس بهتر، به کودک درون رحم‌تان می‌شود. فراموش نکنید که قبل از انجام هرگونه حرکات ورزشی، با داکتر مشوره کنید.

استراحت کنید

کودکِ درون رحم شما می‌خواهد حرکت کند و اما نمی‌تواند این حرکت را زمانی که شما نشسته‌اید یا مشغول کارهای خانه هستید، انجام بدهد. بنابراین، سعی کنید هرزمانی که نشسته یا دراز کشیده‌اید، زمان کافی برای برای استراحت و نگهداشتن پاها به سمت شکم دارید. این کار نه‌تنها باعث کاهش تورم مچ پا می‌شود، بلکه برای کودک درون رحم‌تان بسیار خوب خواهد بود زیرا فضای کافی برای حرکت کردن در درون شکم‌تان پیدا می‌کند. شرط می‌بندم که در چنین حالتی، ضربات قهرمان کوچک‌تان را حس خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر، خطر چاقی کودکان را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد. …