دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

زنی که ادعا کرده بود ۱۰ قلو زاییده، در شفاخانه روانی بستری شد

گوسیام تامارا سیتول، زنی در آفریقای جنوبی که ادعا کرده بود اوایل ماه جاری میلادی «۱۰ قلو» زاییده و رکورد زایمان‌های این چنینی را شکسته است، در شفاخانه روانی بستری شد.

این زن ۳۷ ساله، پنجشنبه هفته گذشته در خانه یکی از بستگانش در روستایی نزدیک ژوهانسبورگ بازداشت و برای ارزیابی وضعیت روانی به شفاخانه تمبیسا منتقل شد.

از حدود دو هفته پیش که خانم گوسیام این ادعا را مطرح کرد، کسی او را ندیده بود. پولیس می‌گوید پس از دریافت گزارشی از ناپدید شدن او، جست‌وجو را آغاز کرده است.

تبوگو تسوتتسی، شوهر او، ابتدا به پرتوریا نیوز گفته بود که گوسیام هفت پسر و سه دختر زاییده، اما اکنون معتقد است این ادعا واقعیت ندارد و نوزادی در کار نیست.

دلیل آن که تبوهو ادعای زنش را رد کرد این است که شفاخانه‌ای که گوسیام ادعا کرده در آنجا زایمان کرده است، بستری شدن و ارایه خدمات درمانی به او را تکذیب کرده است.

در همین زمینه:

شکست رکورد جهانی؛ زنی در آفریقا ۱۰ قلو به‌دنیا آورد

پس از آن، پولیس تحقیقاتی را آغاز کرد که نشان می‌داد هیچ پرونده و مدرکی از به دنیا آمدن ۱۰قلوها در هیچ‌ شفاخانه‌ دولتی یا خصوصی منطقه وجود ندارد. با این‌حال، برخی رسانه‌های محلی اصرار دارند که ادعای گوسیام درست است. بستگان او هم می‌گویند که زایمان ۱۰قلوها صحت دارد.

یکی از بستگان او گفته است که پنج نوزاد طبیعی و پنج نوزاد با عمل سزارین به دنیا آمدند.

هفته گذشته که گوسیام تامارا سیتول در شفاخانه بستری شد، بلافاصله تحت آزمایش قرار گرفت. یک منبع بی‌نام به رسانه آی‌ویتنس نیوز آفریقای جنوبی گفته که ارزیابی‌های طبی نشان می‌دهند بارداری در کار نبوده است.

آزمایش‌ها هم‌چنین نشان می‌دهد که هیچ نشانه‌ای از عمل سزارین بر روی بدن او وجود ندارد.

برخی چنین گمانه‌زنی می‌کنند که گوسیام با طرح این ادعا قصد فریب افکار عمومی و جذب کمک‌های مردمی را داشته است.

در همین حال موسسه رکوردهای جهانی گینس هم اعلام کرده که منتظر نتیجه نهایی تحقیقات است تا ببیند آیا به دنیا آمدن ۱۰ ‌قلوها صحت دارد که به عنوان یک رکورد جدید ثبت شود یا خیر.

در حال حاضر، رکورد زایمان چندقلوها که در گینس ثبت شده در اختیار نادیا سولمان امریکایی است که در سال ۲۰۰۹، هشت قلو زایید.

مطلب پیشنهادی

خون کودکان پناهنده افغان در امریکا به سرب آلوده است

نتایج یک پژوهش علمی در امریکا نشان می‌دهد که کودکان پناهنده افغان در ایالت واشنگتن …