یکشنبه , ۳۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

دقت امروز بهتر از پشیمانی فرداست

نویسنده: صفا گلزاد

بارها شاهد این بوده‌ایم که وقتی یک کار را می‌کنیم بعداً پشیمان می‌شویم و افسوس می‌خوریم که کاش آن کار را نمی‌کردیم.

هرگز از تجربه‌های دیگران عبرت نمی‌گیرم. زنده‌گی خیلی کوتاه است به این نمی‌ارزد کارهایی که مردم آن را تجربه کرده‌اند، ما هم تجربه کنیم. بهتر این است که از تجربه‌های آنان درس بگیریم.

من نمی‌گویم که هیچ چیز را تجربه نکنید، نخیر! کارهایی که به فایده‌ی‌تان است انجام دهید ولی در کار‌هایی که دیده‌اید که مردم هم در آن متضرر شده‌اند، از آن تجربه‌ها تنها درس بگیرید. مثال بارز ان امتحان کانکور است.

از همین نویسنده:

انگیزه دادن و انگیزه گرفتن

دوران کودکی

مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه‌ی امروز ضروری است

امتحان کانکور امروزه طوری است که باید پنج انتخاب داشته باشید پس کسی که ناگهانی کود را غلط کند و یا رشته‌یی را که خوش ندارد انتخاب کند، سال‌ها پشیمان می‌باشد. پس چه خوب است که از همه مشوره بگیریم، پیش خود فکر کنیم که آیا این رشته را پیش برده می‌توانم یا خیر، به فایده من و وطنم است یا نه.

پس یک ضرب‌المثل هم داریم این‌‌که «یک لحظه غفلت سال‌ها پشیمانی.»

ما زیاد به این مواجه شده‌ایم که وقتی یک هدف را تعیین می‌کنیم تنها به همان هدف فکر می‌کنیم، به بُعد‌های دیگر آن فکر نمی‌کنیم که آیا در این هدف من می‌توانم به کار‌هایی که خوش دارم هم رسیده‌گی می‌توانم و یا تنها قیدِ همین کار می‌شوم. باید به همه جنبه‌های آن دید.

وقتی یک کار را می‌کنید دیگر پشیمانی فایده‌یی ندارد؛ چون چیزی که شده نمی‌توان از اول آورد؛ ولی می‌توان جور کرد. چون زمان درگذر است نمی‌توان به عقب رفت ولی می‌توان آینده خود تضمین کرد. بنابراین در گذشته زنده‌گی نکنید کوشش کنید فردایی که می‌آید خوب آغاز کنید.

مطلب پیشنهادی

آدم شویم و انسانیت را یاد بگیریم

مروه شهرزاد باید قبول کنیم هرآنچه بر سر ما آمده، از دست خودمان است. بیهوده …