سه شنبه , ۱۸ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

پژوهشگران: قرنطینه بر کودکان تاثیرات روانی گذاشته است

نتیجه یک تحقیق در ایتالیا نشان می‌دهد که قرنطینه اخیر در این کشور تاثیر روانی بر روی کودکان گذاشته است.

پیش از این گزارش‌هایی مبنی‌بر شکایت والدین از افزایش تحریک‌پذیری، اختلال خواب و اضطراب کودکان در ایتالیا منتشر شده بود. حالا نتیجه پژوهش دانشگاه جنوآ با مشارکت شفاخانه «جانینا گازلینی» در این شهر مشاهده والدین را تایید می‌کند. به گفته‌ی محققان، بسیاری از کودکان خُردسال به‌دلیل قرنطینه گریه‌های طولانی مدت را تجربه کردند و حتی رشد آنها هم تحت تاثیر قرنطینه قرار گرفته است.

بررسی دانشمندان نشان می‌دهد که علایم تاثیر روانی قرنطینه بیشتر در میان کودکان خانواده‌هایی مشاهده شده است که والدین به دلیل شیوع بیماری «کووید ۱۹» مضطرب بودند یا با افراد سالمندانی که در معرض ابتلا به ویروس جدید کرونا بودند زندگی می‌کردند.

نتیجه تحقیق دانشگاه جنوآ را وزارت صحت ایتالیا روز سه‌شنبه منتشر کرد. محققان پاسخ ۶۸۰۰ نفر را که به طور داوطلبانه به پرسشنامه‌ای در مورد تاثیر روانی قرنطینه بر کودکان جواب داده بودند بررسی کرده‌اند. ایتالیا اولین کشور غربی بود که به‌دلیل شیوع بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» مجبور به اجرای قرنطینه سراسری شد.

بیشتر بخوانید:

کرونا به سلامت روانی کودکان آسیب می‌زند: سه راهی که می‌‌توان کمک کرد

چگونه به کودکان کمک کنیم تا با اضطراب و فشار روحی ناشی از کرونا مبارزه کنند؟

جلوگیری از وحشت: چگونه با کودکان در باره ویروس کرونا صحبت کنیم؟

چگونه استرس و نگرانی کودکان‌ را در مواجهه با بیماری کرونا کاهش دهیم؟

توصیه‌های یک روان‌شناس امریکایی برای مراقبت از کودکان در برابر کرونا

پائولو پترالیا، رییس شفاخانه «جانینا گازلینی» در جنوآ نتایج تحقیق انجام شده را «شگفت‌آور» توصیف کرده است. بنا به نتیجه این پژوهش، ۶۵ درصد از افرادی که کودک زیر شش سال داشته‌اند از بد خُلقی و مشکلات رفتاری فرزندشان سخن گفته‌اند. مشکل اصلی این کودکان افزایش تحریک‌پذیری، اختلال خواب و اضطراب هنگام جدایی بوده است. برخی از والدین نیز گزارش کرده‌اند که فرزندان‌شان به طور متمادی گریه می‌کنند.

از سوی دیگر آن دسته از والدین که کودکان شش تا ۱۸ سال داشته‌اند مشکلاتی هم‌چون افزایش اضطراب و تنگی نفس فرزندان‌شان را گزارش کرده‌اند. به گفته محققان ایتالیایی، میزان مشکلات روانی کودکان با میزانی که والدین در دوران قرنطینه با مشکل روبرو بودند در ارتباط است. افزایش اضطراب، اختلال خواب و استفاده از دواهای روان‌درمانی در میان والدین به خصوص در خانواده‌هایی که با افراد سالمند زندگی می‌کنند بر افزایش تاثیر روانی قرنطینه بر کودکان در ارتباط بوده است.

ساندرا زامپا، معاون وزیر صحت ایتالیا در مورد نتیجه این پژوهش گفته که قرنطینه به وضوح بر روی کودکان ایتالیایی تاثیر منفی گذاشته است. به گفته او، اکنون با پایان بسیاری از محدودیت‌ها باید به بازگشت احساس «ثبات» و «عادی بودن اوضاع» در کودکان کمک کرد.

قرنطینه سراسری در ایتالیا از روز ۹ مارچ آغاز شد و به مدت ۱۰ هفته تا روز ۱۸ می ادامه یافت.

مطلب پیشنهادی

نوزادانی که با «دُم» به دنیا می‌آیند؛ عضو بجامانده از اجداد انسان‌ها یا نقص مادرزادی؟

برخی از نوزادان با چیزی شبیه به «دُم» به دنیا می‌آیند. امری که به لحاظ …